- Október 11-én, a Párizsi Motorshow-n mutatják be az Alpine A390_β-t.
- Az A390 egy négyajtós, elektromos fastback.
- Valószínűleg a Renault Scenic E-Tech platformjára építik.
Bővül az Alpine eddig szűkösnek mondható modellpalettája, méghozzá nagy valószínűséggel egy négyajtós modellel. Az A390_β-t október 11-én mutatják be a Párizsi Motorshow-n, amelyről egy sziluettet már láthatunk.

Az Alpine közleménye szerint ez egy elektromos, sport fastback és a gyártó eddigi legnagyobb modellje. Technikai részleteket még nem tudunk, de a modell nevét előre kielemezték: A 3-as szám az autó méretére utal, míg a 90-es arra, hogy ez a márka sokoldalú és mindennapi használatra alkalmas járműve (azt nem tudtuk meg, hogy miért pont 90). A β jelentését pedig nem magyarázták meg, de lehet ezzel csak ezt jelzik, hogy amit majd látunk, nem a végleges termék – vagyis béta verzió. Viszont ami még biztos, hogy az A390 gyártását jövőre kezdik.
Most pedig jöjjenek a feltételezések, pletykák: az A390 az AmpR Medium platformra kerül – ezen alapszik a Nissan Ariya és az Év Autója győztes Renault Scenic E-Tech. Ebből kiindulva pedig elképzelhető, hogy az A390 a Scenic 87 kWh-s akkumulátorát építik bele, vagyis a hatótávja 600 kilométer is lehet. Viszont az is meglehet, hogy emellé az Ariya Nismo teljesítményét kapja, tehát három elektromotorra, 400 fölötti lóerőre és 600 Nm körüli nyomatékra számítsunk. De, ez mind csak feltételezés.
Értelmet ad az Év Autója díjnak
A Scenic visszatért a múltba, hogy az első generációt idéző koncepciót a mai igényekhez és elvárásokhoz igazítva a jövőbe repítse a Renault-t.
Az Alpine-nak nem az A390 lesz az első elektromos autója. Az első a nemrég bemutatott A290 lesz, ami egy Renault 5 E-Tech alapú hot hatch. Két változata lesz, egy 180 és egy 220 lóerős, mind a kettő elöl hajt és a súlya másfél tonna körül alakul. Viszont a belső égésű motoros A110 a mai napig kapható, aminek S változatát mi is teszteltük:
Ahogy kanyarodik, már az megér 30 milliót
Hat éve vártam, hogy kipróbálhassam az Alpine A110-et. Cserébe most 296 lóerővel kaptam meg, A110S formában. Ez most a legkívánatosabb francia.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

