Veszélybe került a japán autók legendásan jó minőségének titka
- Az alkatrész-gyártókat és -beszállítókat falhoz állítja az elektromos átállás.
- Komoly versenyre kényszerülnek a dél-koreai és kínai cégekkel.
Az autóalkatrészeket gyártó japán vállalatokat annyira leköti meglévő szerződéseik teljesítése, hogy csak az elmúlt négy-öt évben kezdtek el foglalkozni azzal, milyen hatással lesz rájuk az elektromos autók elterjedése. Ez az ágazat több mint 660 ezer embernek ad munkát a szigetországban, ami háromszor több, mint ahányan az autógyártásban dolgoznak.
Az alágazat értékben is felülmúlja az autógyártást. A japán alkatrészgyártók szakmai szervezete (JAPIA) szerint az alkatrészek előállítói az autóipar teljes forgalmának 10,5 százalékát hozzák, miközben az autógyártók csak az árbevétel 6,3 százalékát érik el.
„Itt az idő ráfeküdni az elektromos átállásra” –mondta Morishima Ryuta autóipari szakember. „Nem érdekel, hogy az elektromos autók terjedése lelassult-e vagy sem” – mondta Morishima, aki annak idején részt vett a hibrid meghajtású Toyota Prius fejlesztésében. Nem lehet megélni a múlt dicsőségéből, a japán autók jó minőségének hírnevéből. A belső égésű motorok alkatrészeinek gyártására szakosodott cégek komoly gondban vannak. A szakértő reméli, hogy az ellátási láncok átalakulásáról szóló tanfolyamaikkal tudnak nekik segítséget nyújtani az átálláshoz.
Az alágazatnak van némi mozgástere annak köszönhetően, hogy a növekvő alkatrészimport ellenére növelni tudta pénzügyi mutatóit. Árbevétele 12 százalékkal, üzemi nyeresége közel 39 százalékkal, nyereségrátája öt százalékkal nőtt a márciusban végződött üzleti évben az egy évvel korábbihoz képest –derült ki a JAPIA adataiból.
Ahány cég, annyi gond és annyi megoldási kísérlet
A hidraulikus rendszereket gyártó KYB az átlagtól eltérően rossz évet zárt. A cég elektronikusan szabályozott lengéscsillapítók fejlesztésével akarja megtalálni a helyét az új világban. Emellett külföldi partnerségekkel próbálkozik. Például a Volkswagennek szállítanak lengéscsillapítókat, illetve az izraeli REE Automotive-nak, amely elektromos meghajtású teherautókat fejleszt.
Az abroncsgyártók új anyagokkal és gumidizájnokkal kísérleteknek, hogy megfeleljenek az elektromos autók nagyobb súlyából fakadó kihívásnak, a Bridgestone például tavaly állt elő első kifejezetten villanyautóknak szánt abroncsával. Nehezíti a helyzetüket, hogy dél-koreai és kínai versenytársaik olcsóbban termelnek. Nagyobb bajban vannak a kifejezetten belső égésű motorok alkatrészeit gyártó cégek, mint például a kiotói Nissin Manufacturing. Ez a cég a kanadai Inmotive startuppal társult egy könnyű erőátviteli technológia fejlesztésére, amely reményeik szerint javíthatja az elektromos autók teljesítményét. A Suzuki Motor is tulajdonrészt vásárolt az Inmotive-ban, mert fantáziát lát a technológiájában. (Via Asia Nikkei)

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
