- A MÁV kedd este 18:36-kor bejelentette, hogy szerda hajnaltól fél évre leállítja a vonatközlekedést Ajka és Veszprém között, mert annyira leromlott a pálya állapota.
- A pályafelújítás előkészítését megkezdték, a pótlóbuszok szervezése folyamatban van.
- A felújítandó vonal egyébként az ország egyik legrosszabb menetrendszerűségű vasútvonala.
Egyik napról a másikra hirtelen leállítja a MÁV a vonatközlekedést a 20-as számú (Székesfehérvár-Szombathely) vasúti fővonal Veszprém és Ajka közötti szakaszán. A leállás alatt pótlóbuszok szállítják majd az utasokat a két város között. A Szentgál és Városlőd-Kislőd állomások közötti pályaszakaszon ugyanis helyenként annyira rossz a vízelvezetés, hogy a csapadékvíz alámossa a pályát.
A vonatkozó pályaszakasz egy 2020-as felvételen.
A pályafenntartó MÁV Zrt. szerint a közlekedés a pályán nem biztonságos, ezért minél előbb le kell állítani a forgalmat. A társaság közleménye szerint a mélyszivárgó vízelvezető építésével oldanák meg a problémát, amelynek a beszerzését már megindították. A felújítási munkák csak jövőre kezdődnek, de a vonatok addig sem járhatnak majd. A bejelentésre Vitézy Dávid, volt közlekedési államtitkár is reagált. Azt írta, hogy a vonalon eddig is 10 km/h-s sebességkorlátozás volt érvényben, a tehervonatok közlekedésének teljes tilalma mellett. Kiemelte továbbá, hogy a vízelvezetés kiépítése már korábban napirenden volt, de azt Lázár János Építési- és Közlekedési miniszter költségcsökkentés okán személyesen húzta le a megvalósítandók közül.
Azt, hogy miért derült ki egyik napról a másikra a veszélyes alámosás ténye, nem magyarázza a közlemény, csupán annyit írnak, hogy az elmúlt napok esőzései súlyosbították a problémát. Az uniós jog szerint a nemzetközi közlekedést is bonyolító fővonalak felújítását egyébként 2 évvel előre be kell jelenteni és vágányzári menetrendet kell készíteni. Ahogy a tavalyi Biatorbágy és Szárliget közötti felújításnál, ez most sem sikerült, bár akkor legalább hetekkel előre bejelentették a forgalmi változásokat, nem előző este fél 7-kor.
A 20-as vasútvonal egyébként a TEN-T transzeurópai korridorhálózat része, amelynek komoly nemzetközi teherforgalmi szerepe van, illetve nemzetközi vonatok is közlekednek itt, Szlovénia felé. A vonal menetrendszerűsége egyébként hagyományosan az egyik legrosszabb Magyarországon, havonta átlagosan a vonatok mindössze 45%-a közlekedik itt 6 percnél kevesebb késéssel. Veszprém állomása pedig továbbra is Európa egyik legfeljettlenebbje, ahol a váltókat egyenként helyszínen állítják. Érdekes adalék, hogy bár az állomásépületet a városban rendezett Európa kultúrális fővárosa eseménysorozatra felújították, a vasúti pályához egyáltalán nem nyúltak hozzá.