Olyan villanymotort fejlesztettek, ami alig 40 kiló, de 857 lóerőt és 4300 Nm nyomatékot tud
- Remek súly-teljesítmény arányú villanymotorokat fejlesztett a Donut Lab.
- Kifejezetten agymotornak szánják őket.
- Az autókba szánt motorjuk 857 lóerőt és 4300 Nm nyomatékot tud, miközben alig 40 kiló.
- Elmondásuk szerint megoldották a nagy rugózatlan tömeg problémáját az agymotoroknál.
- Villanymotorjaik előállítása olcsóbb a hagyományos villanymotorokénál.
Már a Koenigsegg Dark Matter villanymotorok is elképesztő súly-teljesítmény arányt produkálnak, de úgy néz ki, hogy őket is lenyomja a Donut Lab legújabb fejlesztése. Olyan villanymotort akarnak piacra dobni, ami 40 kilós súlya ellenére nem csak 857 lóerőt kínál, de döbbenetes 4300 Nm nyomaték leadására is képes. Szokatlanul magas számok ezek – főleg az utóbbi – de nem szabad elfelejteni, hogy szükség van ilyen forgatónyomatékra. Egy hagyományos elektromos autónál a villanymotorokon mindig van egy fix áttétel, ami az ennél jóval kisebb nyomatékot képes megsokszorozni. Ezzel együtt is szép teljesítmény a Donut Lab villanymotorja által termelt nyomaték, de egy kerékre vetítve mégsem olyan kiugró.

A Donut Lab kifejezetten agymotorokkal foglalkozik és az új szériájuk is egy több méretben elérhető technika. Már tesztelik őket Verge motorkerékpárokban, amikbe egy 17 col (43,28 cm) átmérőjű motort szerelnek. Ennek a súlya alig 21 kiló, de a teljesítménye 204 lóerő – ami elég sok egy utcai motornak – és tartozik hozzá 1200 Nm forgatónyomaték. Itt azonban nem álltak meg. Van 12 colos (30,48 cm) villanymotorjuk 20 lóerővel robogóba és 12 centis 4 lóerővel drónokba is. A fent említett 21 colos (53,34 cm) 857 lóerős változatot személyautókba szánják. A paletta csúcsát a szintén 21 colos, 272 lóerős és 3000 Nm nyomatékra képes modellek jelentik, amiket kifejezetten teherautókba és nyergesvonatókba szánnak.
A Donut Lab vezérigazgatója szerint az agymotorok terjedésének eddig a magas rugózatlan tömeg szabott gátat, az ő technológiájukkal azonban ennek vége. Elmondása szerint olyan jó súly-teljesítményarányú motorokat fejlesztettek, hogy egy egészen könnyű egység is képes lehet megfelelő teljesítmény leadására. Emellett elmondásuk szerint a motorjuk előállítási költsége 50 százalékkal alacsonyabb, mint a hagyományos villanymotoroké, így még olcsóbb villanyautók születhetnek a technológiájuknak hála. Már csak az van hátra, hogy leszerződjenek különböző járművek gyártóival.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.

