Kitalálod, melyik volt a Stellantis legkelendőbb márkája?

2025.01.24. 06:14

  • Felemás évet zárt a Fiat.
  • Európában és az USA-ban gyenge számok születtek, de Brazíliában, Olaszországban, és Törökországban erősek az eladási eredmények.
  • Olivier Francois CEO szerint most mutatkozott meg igazán, mekkora előny, hogy a Fiat világmárka.

Erősen felemás évet zárta a Fiat. Az olasz márkának Európában 304 ezer autót sikerült eladnia 2024-ben, ami meredek, 20,4 százalékos visszaesést jelent 2023-hoz képest. Az Egyesült Államokban még ennél is sokkal rosszabb a helyzet: ott összesen 1528 Fiat talált gazdára.

FiatStradaEndurance (1)

A fentiekből akár azt a következtetést is levonhatnánk, hogy a Stellantis alá tartozó márka kiábrándító éven van túl, de a világ más tájain ez nem feltétlenül igaz. Brazíliában 20,9 százalékos piaci részesedésével továbbra is meghatározó erő a Fiat, az 521 ezer eladott autó pedig 9,5 százalékos növekedés tavalyhoz képest. A legkelendőbb brazil modellnek már sorozatban negyedik éve a Strada nevű pickup bizonyult, amiből 144 ezer darab fogyott 2024-ben.

Olaszországban is a Fiat lett a legkelendőbb márka tavaly. A 190 ezer eladott autó 10,8 százalékos piaci részesedést jelent, a legtöbbet – 102 ezer darabot – pedig a Pandából adtak el. A haszonjárművek mezőnyében még erősebb évet zárt a Fiat az olasz piacon. A 23,6 százalékos piaci részesedés és a több mint 46 ezer eladott jármű domináns teljesítmény.

Törökországban már sorozatban hatodik éve a Fiat a legnépszerűbb márka, a 11,2 százalékos piaci részesedés pedig új rekordnak számít, ahogy a 84 ezer eladott autó is szép teljesítmény.

Mindezek ellenére a globális eladások mégis inkább negatív képet mutatnak. Bár a 2024-ben eladott 1,2 millió jármű nagy szám, ez 11 százalékos visszaesést jelent tavalyhoz képest. "Az 1,2 millió eladással megerősítettük a helyünket a Stellantis első számú márkájaként, és megtartottuk az egyensúlyunkat az európai piacot érintő átalakulásunk közben. Mindeközben remekül teljesítettünk Dél-Amerikában. Ez a valódi előnye annak, hogy igazi világmárka vagyunk. – értékelt Olivier Francois, a Fiat CEO-ja.