- Kijöttek a 2024-es adatok az amerikai újautó-eladásokról.
- A Ford F-150 42 évig volt az USA legnépszerűbb autója, most a Toyota Rav4 lett az.
- Az első tíz márkából hat japán, négy amerikai.
- Összesítve a Toyota adja el a legtöbb autót az Egyesült Államokban, a Ford a második.
- A legnagyobb konszern még mindig a GM.
Kijöttek a friss amerikai eladási statisztikák, amiket a Jato Dynamics nevű analitikai cég állított össze 2024-re vonatkozóan. A legnagyobb szenzáció, hogy 42 év után letaszították a trónjáról a Ford F-150-et, az Egyesült Államok kedvenc autóját. A 2023-as évhez képest 5 százalékkal, 460 915 darabra esett vissza az értékesítés, miközben a Toyota közel rekordévet zárt és 9 százalékos növekedés után 475 193 Rav4-et adott el.
Elmondom, miért ez Amerika kedvenc autója
Hat méter, 2,5 tonna, 5,5 másodperc kell neki százig, és eljár 12 liter alatt. Ezek csak számok, de a Ford F-150 ennél sokkal többről szól

Ez főleg annak fényében szép eredmény, hogy a jelenlegi Rav4 már 2018 óta van a piacon és hamarosan kifut. Állítólag idén nyáron jön a következő generáció, amit már álca alatt tesztelnek – bár egy fénykép már kiszivárgott róla korábban.

A toplista harmadik helyére a Honda CR-V tudott felkúszni 402 791 eladással, míg a negyedik helyen Európa egyik legnépszerűbb autója, a Tesla Model Y szerepel. A Ford F-150 mellett egyébként a Chevrolet Silverado 1500 és a GMC Sierra 1500 is felkerült az ötödik és a tizedik helyre, tehát Amerikában még mindig nagyon népszerűek a pickupok. Érdekes, hogy az első tíz autóból már hat japán, míg a a maradék négy amerikai. Utóbbiak között különös módon nem szerepel sem a Dodge, sem a Jeep, sem a Ram, tehát a Stellantis sehogy sem jutott be a tíz legjobb közé.
A márkák rangsorában a Toyota továbbra is dominálja az amerikai piacot. A 2024-es évben bő kétmillió autót regisztráltak, míg a második helyen álló Ford szűk 77 ezerrel kevesebbet. A harmadik helyet a Chevrolet szerezte meg bő 1,7 milliós eladási számmal, az igazi bajnok azonban a Honda volt. Közel 1,3 millió eladott autóval hiába csak a negyedik helyet szerezte meg, 11 százalékos növekedést produkált 2024-ben – a legnagyobbat az első tíz között.
Ugyanannyit veszített a Ford a villanyautóin, amennyit a belső égésűeken nyert
Javítani akar tavalyi teljesítményén a gyártó, amely kivárásra játszik a vámháborúban.
A tanulmányban külön vizsgálták az autóipari konszerneket is, amik között még mindig a General Motors a legerősebb Amerikában. Közel 2,7 milliós eladási darabszámmal dominálja a piacot, azonban a Toyota szorosan mögötte van 2,38 millió eladott autóval. Harmadik lett a Ford, negyedik a Hyundai, ötödik a Honda és végül hatodik a Stellantis, ami 14 százalékos visszaesést produkált 2024-ben.
Forrás: Jato Dynamics

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, mentőhelikopter a helyszínen
A munkálatok idejére a Zsámbék-Herceghalom felé vezető lehajtó ágat lezárták.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
