- Interjút adott a Dodge vezérigazgatója.
- Elmondta, hogy az új Stellantis-vezér miatt már nem szitokszó a csoportban a V8.
- A kifutott V8-as motorok régiek, de Trump is lazíthat a szabályokon.
- Szerinte a Charger Daytonának is van jövője, várják az SRT változatot.
- Egy kiszivárgott infó szerint Mexikóból újra az Egyesült Államokba költözik az utolsó Hemi motor gyártása.
Mielőtt a Stellantis elkezdte a tisztogatást a Dodge palettáján, az amerikai gyártó a valaha készült legdurvább izomautókat engedte piacra. Az alapot mindenhol egy nagy lökettérfogatú, nyolchengeres Hemi motor adta, viszont ezek ma már csak a Durangóban és néhány RAM teherautóban élnek. Az akkori vezetés beszántotta a Dodge két legdurvább izomautóját és előálltak helyette egy elektromos változattal.
1025 lóerőt és 1,66 másodperces 0-100-at tud a Dodge új démonja
W16 és négy turbó? Ugyan már! Elég egy nagy V8 és egy hatalmas kompresszor.
A kereslet azonban annyira gyér, hogy a Dodge előrehozta a benzines változat piaci bevezetését. Abban soros, hathengeres Hurricane motor dolgozik majd két turbóval megfújva, így 426, vagy opcionálisan akár 558 lóerő leadására lesz képes. Ezek bár pokoli számok, még mindig hiányzik két henger a műfaj rajongóinak és valószínűleg ezt a Dodge is érzi.

A vállalat vezérigazgatója, Matt McAlear nemrég interjút adott a The Drive magazinnak, amiben elmondta, hogy bizakodók lettek miután új vezető állt a Stellantis élére: szerinte végre nem szitokszó a konszernben a V8-as motor. A korábbi 5,7, 6,2 és 6,4 literes Hemi motorok kapcsán arról beszélt, hogy jó lenne őket visszahozni, de már elég öregek és nem teljesítik a kibocsátási normákat. Bár a nemrég újonnan megválasztott amerikai elnök, Donald Trump készül lazítani a kibocsátási szabályokon, McAlear szerint nekik ez nem biztosíték. Elmondta, hogy Trump valószínűleg csak négy évig lesz hivatalban, miközben egy motor kifejlesztése alsó hangon két év. Ha a következő elnök ismét szigorít a normákon, akkor nem fog tudni megtérülni a fejlesztés.
Carlos Tavares távozása alapvető változásokat hozott a Stellantisnál
Most, hogy a megosztó portugál üzletember távozott, a hatalmas vállalat márkafőnökei sokkal derűsebben látják a jövőt.
A Charger Daytonával kapcsolatban elmondta, hogy az emberek még nem látták az SRT változatot. Szerinte még csak most fognak belelendülni és nagyon jól fognak szórakozni. Hogy ez mit jelent majd a gyakorlatban, azt nem részletezte.

McAlear utalt arra, hogy a Stellantison belül lazultak a szabályok a belsőégésű motorok kapcsán. Egyelőre azt nem tudni, hogy ez miben nyilvánul meg, de egybevág azzal az információval, ami nemrég a Mopar Insiders oldalán jelent meg. Egy belsős forrás szerint a Stellantis áthelyezi a Hemi motorok gyártását Mexikóból a michigani Dundee-ba. Ezt sokan úgy értelmezik, hogy a Hemi motoroknak van jövője a csoportban, de nem kizárt, hogy csak a Trump által beígért vámoktól tartanak.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
