Nem készülhet el az egyliteres fogyasztású VW szériaváltozata, és a Lupo, illetve az Audi A2-es kis fogyasztásra optimalizált változatai is utód nélkül tűnnek el a kínálatból. Bernd Pischetsrieder, a Volkswagen csoport első embere elmondta, hogy az elődje, Ferdinand Piech által beindított fejlesztés aránytalanul drága járművet eredményezne, így nincs értelme a folytatásnak.
Az egyliteres autó elnevezésű minijármű első prototípus-példányát csaknem pont három éve mutatta be a VW. A két, egymás mögött elhelyezett üléssel és egy apró, egyhengeres, 300 köbcentis dízelmotorral felszerelt pillekönnyű jármű valóban kevesebb mint egy liter üzemanyagot fogyasztott 100 kilométeren, és egész használható menetteljesítményeket produkált, de ehhez az eredményhez különleges anyagokat kellett felhasználniuk a tervezőknek. Ráadásul az alacsony fogyasztás eléréséhez elengedhetetlen alacsony légellenállás elérése érdekében nagyon precíz illesztéseket kellett alkalmazni, és el kellett hagyni a kiálló alkatrészeket, amilyen a visszapillantó tükör vagy az ablaktörlő. A precíz gyártás és a kilógó, de olcsó és kipróbált alkatrészek kiváltása egy-egy bonyolultabb megoldással drága muri. Pischetsrieder szerint a használati értékben a Smart ForTwo, vagy egy nagyobb motorkerékpár szintjét meg sem közelítő egyliteres autó ára bőven 20 ezer euró, azaz átszámítva 4,9 millió forint felett lenne. Ennyiért pedig az alacsony fogyasztás ellenére sem lehetne néhány száz példánynál többet eladni a típusból.
Igazából hasonló okokra vezethető vissza a VW Lupo és az Audi A2 kis fogyasztású változatainak bukása is. Mindkét kisautó beéri 3 liter gázolajjal 100 kilométeren, de cserébe lassúak, gyengék és drágák. A Lupo 3L típusból például alig 27 ezer példányt tudtak eladni az 1999-es bemutató óta, így a gyártás egyáltalán nem jó üzlet a VW-nek. Az Audi A2 3Lhasonló sorsra jutott, így az idén ennek a gyártását is leállítják, akárcsak az egész Lupo sorozatét, amelyet a Fox vált le egész Európában.