Hat év kellett a japán gyártónak az első hibrid hajtású szériamodell bemutatója után, hogy az eladások hat számjegyűvé váljanak.
A Honda jelenleg a második a hibridek versenyében a Toyota mögött, ami elsősorban a két gyártó eltérő hozzáállásának köszönhető. Míg a Toyota a Prius képében eleve egy jól használható, egyedi megjelenésű családi autót dobott piacra, addig a Honda a kezdeti lépéseket egy kis sorozatú, extravagáns külsejű, de korlátozott használati értékű kupéval, az Insighttal tette meg, és csak később alkalmazták az IMA nevű benzin-elektromos hajtást egy praktikusabb modellben, a Civicben.
Emellett a Honda mindvégig Észak-Amerikára koncentrált, míg a Toyota globális hibrid-hadjáratba fogott. Pedig az IMA hatásfokát tekintve alig marad el a Toyota megoldásától dacára annak, hogy a Honda a villanymotort inkább csak kiegészítő hajtásként alkalmazza a benzinmotor mellett. A Civic IMA típus Észak-Amerikában elég népszerű, habár az eladásai jócskán elmaradtak a Prius mögött: a tavalyi évben az autóból 27 ezer példány kelt el.
Európában és Japánban ugyanakkor elég kevés hibrid Civicet sikerült eladni: Európában mintegy 4000 példányt, Japánban pedig még ennél is kevesebbet. Ennek ellenére úgy tűnik, a Honda nem mond le saját benzin-elektromos hajtású autóiról, és a következő százezer példány eladásához vélhetően két-három év is elegendő lesz.