A korábbi híresztelésekkel ellentétben az Allroad és a Q5 egymást kiegészítve szerepelhet az Audi modellpalettáján. Az Audi ugyanis bejelentette, hogy elkészíti az A6 Avanton alapuló terepmodellt, méghozzá egy éven belül. A szériagyártmány valószínűleg a januárban Detroitban leleplezett tanulmányautóhoz hasonlít majd, bár igen valószínű, hogy több lesz rajta a fényezetlen műanyag elem, és kevesebb a fémszínű díszítés, hogy a hétköznapi használatban legalább olyan praktikus maradjon, mint az elődje.
Az Audi döntését valószínűleg nagyban befolyásolta az a tény, hogy az Allroad elsődleges piacán, Észak-Amerikában egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen átmeneti járművek iránt. A terepjáró-érzés mellett sokan szeretnék megtartani a személyautók előnyös tulajdonságait, az alacsonyabb fogyasztást és a stabilitást, viszont komoly terepre egyáltalán nem merészkednének. Ezeknek a vásárlóknak ideális megoldás lehet egy ilyen modell, és az Audi nem szeretné eladni ezt a piaci szegmenst, ahol a Mercedes már megjelent az R-osztállyal , és hamarosan a BMW is feltűnhet.
Az előző Allroad Quattro soha nem volt tömegmodell, de 2000 óta mintegy 90 ezer példányt adtak el belőle, és ez elég volt, hogy hasznot hajtson az Audinak. Az új modell az Audi közleménye szerint Neckarsulmban készül majd, akárcsak az elődje, és bár a bemutató pontos dátumát nem árulták el, a végleges modellt valószínűleg már a jövő tavaszi autószalon-szezonban megmutatják a nagyközönségnek.