Egy kétfeltöltős benzinmotor és egy erőtől duzzadó turbódízel is bemutatkozik Frankfurtban. A nagyobbik újdonság kétségkívül a Golf GT modellváltozat motorja: az 1.4 TSI elnevezésű szerkezet ugyan csak 1,4 literes, viszont közvetlen befecskendezésű, és egy mechanikus kompresszor illetve egy turbófeltöltő együttesen gondoskodik a táplálásáról. Így a Golfban kerek 170 lóerős lesz, és 240 Nm csúcsnyomatékot lesz képes leadni, amelynek a nagy része 1750-es és 4500-as percenkénti fordulatszám közt rendelkezésre áll. Ugyanakkor az ígéretek szerint megelégszik 7,2 liter benzinnel 100 kilométeren. Ugyanez a motor a Golf mellett a Touranban is helyet kap majd, igaz, az egyterűben egy másik, 140 lóerős verzióval találkozhatunk. Szintén a Frankfurti Autószalonon kezdi el szélesebb körben bevezetni a VW legerősebb kétliteres turbódízel motorját. Az eddig csak a Passathoz bejelentett 170 lóerős, 350 Nm csúcsnyomatékú szerkezetet szintén megkapja a Golf és a Touran. Az új, az eddigieknél jóval erősebb dízelmotoros modelleket az év végén kezdi forgalmazni a Volkswagen, a feltöltős ezernégyszázas benzinmotorra viszont 2006 első negyedévéig várnunk kell.