Állítólag csak az október végi Tokyo Motor Show-ra készül el az új csúcs-Polo, de úgy hallottuk, hiába várunk igazán nagy újdonságokat. Az autó nem a Frankfurtban bemutatkozó 1,4 literes kétfeltöltős TSI motorral készül, ahogy logikusnak tűnne, de még csak nem is az újabb, kétliteres VW turbómotor valamelyik változatával.
A régi, 1,8 literes, 20 szelepes, négyhengeres turbómotor kerül a Polo GTI-be 150 lóerővel, nyilván elsősorban spórolásból, bár ez az utólagos tuning kedvelőinek akár jó hír is lehet, hiszen ez a motor némi módosítás után könnyedén ad le akár jóval több mint 200 lóerőt. A legmérgesebb Polo külsőre állítólag a nemrég bemutatott kupa-versenyautóra hasonlít majd: látványosabb első lökhárítók és nagyméretű kerekek jellemzik.
Egyes becslések szerint az autó kb. 8 másodperc alatt lesz képes 0-ról 100 km/h-ra gyorsulni, a végsebessége pedig elérheti a 215 km/h-t. Akinek pedig ez kevés volna, annak a VW csoport inkább az egy számmal nagyobb Golf GTI-t, vagy az azonos kategóriába tartozó Seat Ibizát szánja, amelyek jóval nagyobb teljesítményű motorokkal is készülnek.