Egyelőre még csak tanulmány a hétszemélyes egyterű, de a gyári sajtóközlemény szerint már közel a sorozatgyártás.
A Ford of Europe első, teljes egészében saját fejlesztésű hétszemélyes óriás-egyterűje alkotói szerint egyszerre elegáns és dinamikus, de a képek láttán úgy látszik, mintha a tervezők nem tudták volna eldönteni, hogy melyik elvárásnak feleljenek meg inkább. Az egyterű-viszonylatban hosszú orr, hátrafelé emelkedő övvonal és a nagy üvegfelületek akár karcsúsíthatnának is a behemót autón, de a vaskos sárvédő-ívek, amelyeknek nyilván sportosságot kellene vinniük az amúgy meglehetősen polgári formába, sehogyan sem illenek az összképbe. A Galaxy formája leginkább talán a kacsacsőrű emlősre emlékeztet, amennyiben Ausztrália élővilágának eme gyöngyszeméről sem akarták elhinni először, hogy nem csak valami rossz tréfa. A részletek stílusa egyértelművé teszi, hogy a Ford tervezők folytatni akarták, amit a tavasszal bemutatott SAV tanulmánnyal elkezdtek: a lámpák formája, az övvonal és a tető íve, de még az oldalablakok kialakítása is a kisebb testvérre emlékeztet.
A forma persze ízlés dolga, vagy legalábbis meg lehet szokni, ugyanakkor a Ford egyterűje elég praktikusnaklátszik. Sajnos a méretadatokkal egyelőre adós a Ford, de a képek alapján hatalmas, tágas hajónak tűnik a Galaxy, és a két hátsó üléssor síkba hajthatósága révén nyilván nagyobb tér nyerhető benne, mint amekkorát egy átlagos Galaxy-felhasználó valaha is kihasználna. A tanulmányautó természetesen a létező legjobb, a Fordnál elérhető megoldásokat vonultatja fel: belül mindenütt bőr kárpitozással és fém díszítésekkel találkozunk, a kormányra két speciális, a fedélzeti berendezéseket irányító négyirányú kapcsoló került, a lámpák pedig 12 fokban ferdén is képesek világítani, így kanyarban csökkentik a vakfoltokat. Azt egyelőre nem tudni, hogy ebből a sok jóból mi marad meg a szériamodellben, bár a konkurenciát ismerve a Fordnak minderre szüksége lehet, ha versenyben akar maradni.
Érdekes módon a tanulmányhoz motorpalettát is kreált a Ford, bár lehet, hogy ők már nem is tanulmányautóként gondolnak az új Galaxyra. A listán egyelőre három négyhengeres található: egy 2 literes 145 lóerős benzinmotor, és egy ugyanekkora hengerűrtartalmú 143 lóerős turbódízel, valamint egy 1,8 literes 120 lóerős turbódízel. Ez utóbbi motor felbukkanása egy vadiúj Fordban igazán érdekes, hiszen ez a motor kétségtelenül a cég régi, saját fejlesztésű dízeleit idézi, pedig eddig úgy tűnt, hogy a Ford ezt a motorcsaládot hamarosan végleg leváltja a PSA csoporttal együtt kifejlesztett 1,6 és 2 literes négyhengeresekkel.
A Galaxy szériaváltozatát tudomásunk szerint 2006 közepén mutatják be, nem sokkal a kisebb méretű SAV után, de még a 2007-re várható Mondeo előtt, amelyel az új hétszemélyes modell azonos padlólemezre épül.