A szokványos Legacy kombinak látszó tanulmányt kísérleti rendszerekkel tömték tele. Az IVX-II név is erre utal, a rövidítés első két betűjének jelentése ugyanis Intelligent Vehicle, azaz intelligens jármű.
Az autóba szerelt eszközök elsősorban biztonsági célokat szolgálnak. Érzékelőként két kamerát és mikrohullámú radart használtak a Subaru mérnökei, az így nyert információkat számítógép dolgozza fel. A rendszer állítólag képes kategóriákba sorolni a környezetében előforduló tárgyakat: felismeri a többi autót, a gyalogosokat és a mozdulatlan tereptárgyakat, sőt, ezeknek az autótól mért távolságát is fel tudja térképezni. Ezek alapján nem csak a vezetőt figyelmezteti az autó elektronikája a közelgő veszélyre, de szükség esetén – a menetstabilizáló elektronika és a többi alrendszer adatait is figyelembe véve – be is avatkozhat.
A Subaru rendszere persze még fejlesztés alatt áll, és jelenlegi formájában aligha alkalmas a sorozatgyártásra, de úgy tűnik, több konkurenséhez hasonlóan a japán gyártó is komoly versenyzővé próbál válni az aktív biztonsági rendszerek fejlesztésében.