A Citroën és a Gaz de France egy benzinnel és sűrített földgázzal
egyaránt üzemelő C3-ast dobott piacra 1,4i GNV néven, egyelőre csak
Franciaországban. A területenként fokozatosan, először Toulouse
környékén bevezetendő autóhoz otthoni kompresszoros töltőberendezést is
kifejlesztettek.
A C3 1,4i CNG mindkét tartályát teletankolva összesen 700 km-es
hatótávolságú, ebből körülbelül 200 km-re elegendő a hengerekbe
elsődlegesen fecskendezett gáztöltet. Amikor kifogy a gáz, a motor
automatikusan átkapcsol a tankban található benzintartalékra. Az autó
kombinált fogyasztása, hajtóanyag típusától függetlenül, körülbelül 6,6
liter 100 km-enként.
A szén-dioxid-kibocsátás gázos üzemmódban kedvezőbb, 119 g/km,
míg benzinnel 145 g CO
2 kerül a levegőbe kilométerenként.
Földgáz használatában és a kúthálózat kiépítettségében
Franciaország a harmadik helyet foglalja el az európai rangsorban:
Olaszország az első, 390 000 regisztrált gázüzemű autóval és 509
kúttal, de a második helyezett Németországban jobb a kutak/autók
aránya, összesen 558 kúton tankolhat gázt a mindössze 27 200 jármű
tulajdonosa. Franciaországban 7400 bejegyzett gázüzemű autóra mindössze
105 kút jut, a lelkesen autózó Angliában pedig valószínűleg megvetés
sújtja az üzemanyagon spórolókat: 25 kút és 508 gázos jármű található a
szigetországban.