Dízel-fronton erősít a Renault csúcsmodellje: az eddig is kínált 2,2 literes négyhengeres és 3 literes V6-os dCi motor mellett itt is megjelenik az új, kétliteres turbódízel 150 és 175 lóerős változata. Mindkét új motorhoz hatsebességes kézi váltót társítanak, így az a fura helyzet állt elő, hogy a legkisebb hengerűrtartalmú motorokkal megy a legjobban a luxusautó. A gyengébbik kétliteressel a végsebessége 200 km/h, és 10,3 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-t, míg az erősebbikkel 211 km/h-ig lehet gyorsítani, és 9,5 másodperccel az indulás után már százzal száguldhatunk. Ráadásul mind a két változat 7,2 liter gázolajat fogyaszt vegyes üzemben, és 9,2-t városban, 100 kilométeren.
Az automata váltók hívei azonban ezek után is csak a két régebbi motor közül választhatnak: a 2,2 literes, 150 lóerős motorhoz ötsebességes, a háromliteres V6-oshoz pedig új, Proactive fantázianevű, kézzel is kapcsolható hatsebességes automata jár. Ez utóbbi motort ráadásul egy picit átdolgozták, valószínűleg azért, hogy legalább papíron jobbnak tűnjön, mint az erősebb kétliteres. Az Isuzutól származó hathengeres dízel teljesítménye 177-ről 182 lóerőre növekedett, a legnagyobb forgatónyomatéka pedig 350 helyett 400 Nm lett, de így is csak 10,4 másodperc alatt gyorsítja a Vel Satist 100 km/h-ra, miközben vegyes üzemben 8,7, városban pedig 12 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren, még a legkíméletesebb bánásmód mellett is.