Az oroszok felvásárolják az LDV-t, az utolsó nagyobb önálló brit céget, amely autógyártással foglalkozik. Az LDV – a név a Leyland Daf Vans rövidítéséből származik – lényegében a British Leyland egykori haszonjármű-gyártó részlege, amely 1987-ben a DAF tulajdonába került, és Európa-szerte ezen a márkanéven forgalmazták a típusait. A DAF 1993-as csődje után a korábbi menedzsment vásárolta fel a céget, amely ettől kezdve önállóan kezdett működni.
Az LDV néhány éve kifejlesztett egy új, 2,8-3,5 tonnás típust a Daewooval közösen, amelyet eredetileg az FSO-nál készítettek volna. A koreai cég csődje miatt azonban csak jó három év késéssel, tavaly indulhatott be a gyártás Birminghamben, miután az LDV megszerezte a gyártási jogokat a Daewoot felvásárló GM-től, és a kész szerszámokat Lengyelországból. Az új, Maxus névre keresztelt áruszállító járműcsalád megjelenése után azonban az LDV is nehéz anyagi helyzetbe került, így a Sun Capital nevű brit befektetőcsoport mentette meg a csődtől, amely most az orosz GAZ-nak szeretné továbbadni a céget. Bár a szerződést még nem írták alá, úgy néz ki, hogy a GAZ-t semmi nem tántoríthatja el a felvásárlástól. Az oroszok megígérték, hogy nem költöztetik az LDV üzemet Oroszországba, bár nem kizárt, hogy a Maxus gyártását később a GAZ üzemeiben is megkezdik majd. Az viszont biztosnak látszik, hogy a jelenleg leginkább csak Angliában ismert LDV furgonok forgalmazását az új tulajdonos szeretné Európa-szerte beindítani, megtöbbszörözve ezzel a brit furgongyártó üzem termékei iránti igényt.
A GAZ jelenleg is saját haszonjárművei sikereiből él, amelyek ugyan elavultak, de nagyon olcsók, így Oroszországban szinte egyeduralkodókká váltak az elmúlt másfél évtizedben, és manapság is több mint 140 ezer példány fogy belőlük évente. Az LDV felvásárlásával a GAZ újra korszerű technikához juthat anélkül, hogy dollármilliárdokat kellene költenie kétséges kimenetelű fejlesztésekre, sőt, ezzel a lépéssel nemzetközi szinten is versenyképessé válhat, ami hosszabb távú túlélésének záloga lehet.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
