Eddig se volt titok, hogy új Ferrarit még a szükséges anyagiak birtokában (értsd: vastag buksza) sem könnyű vásárolni, de a következetesen kis szériás gyártással és a folyamatosan növekvő kereslettel mára sikerült eljutni oda, hogy az autó megrendelése és kézhezvétele között több mint kettő, esetenként három év is eltelik, számolt be a Wall Street Journal.
Bár a 2006-ban legyártott 5700 autóval a Ferrari minden korábbi termelési rekordot megdöntött, még így sem képesek kielégíteni az igényeket. Olyan térségekben nőtt meg a kereslet, melyek korábban szinte egyáltalán nem vásároltak az olasz gyártótól, a tavalyi flottából százötven autót szippantott fel Kína és hatvanat Oroszország; mindkét piac új a Ferrari számára. Az autók nagyjából 28%-a Észak-Amerikában, 40%-a pedig Európában talált gazdára, a maradékot pedig közel-keleti és ázsiai vevők vitték haza. A várakozás további következménye, hogy folyamatosan nő a megvásárolt, majd később szürkén továbbértékesített modellek száma.
Az újság egy amerikai Ferrari-kereskedő, Michael Mastrangelo véleményét is kikérte a kérdésben, aki elmondta, hogy egy hivatalos úton vásárló ügyfélnek meglehetősen kiborító érzés lehet, hogy mire megkapja autóját, már kijön a módosított változat, vagy még rosszabb esetben egy teljesen új modell. Ráadásul a várakozás miatt szinte biztos, hogy az eredeti listaárnál többet kell fizetni érte.
Ha még nem vagy Ferrari-tulaj, akkor meglehetősen nehéz dolgod van, ha új modellre szeretnél rendelést leadni. Fiataloknak ezért inkább azt szoktam javasolni, hogy kezdjük a dolgot egy használt autóval. - tette hozzá Mastrangelo.