A 650 lóerős prototípus mellett kissé háttérbe szorult ugyan a Volkswagen Individual új GTI változata, annak ellenére, hogy ebből az autóból egy kisebb sorozat az európai autókereskedésekbe is eljut.
A VW az 1983-as GTI Pirelli szellemét próbálta megidézni: ez a típusváltozat elsősorban különleges, ma már ritkaságnak számító alufelnijeiről ismerhető fel, amelynek a peremén az olasz gumigyártó jelvényéből származó P betűk sorakoztak. Az új Pirelli GTI kerekein is feltűnik a P-betű, igaz, ezúttal sugárirányban, az öt küllőn láthatunk egyet-egyet. Egy érdekes fenigarnitúra azonban ma már biztos nem ad el egy autót, még akkor sem, ha 18 hüvelykes, és Pirelli P-Zero sportgumikat szerelnek rá. Ezért a VW Individual a korábbi GTI Edition 30 erősebb, 230 lóerős turbómotorját szereli az autókba, és a belső térbe is egyedi alkatrészek – Pirelli feliratos bőrbevonatú kormány és váltószoknya, valamint mikroszálas üléskárpitok – kerülnek.
Az új Golf GTI Pirelli szeptemberben kerül gyártásba, bár azt egyelőre nem tudni, pontosan mennyibe kerül majd, és hány példányt készítenek belőle.