Az Anderson Analytics által a 2006-os őszi-téli szemeszterben, 375 egyetem 1000 diákja közreműködésével elvégzett felmérés megállapította, hogy az amerikai diákok 58,4%-a szerint a Land Rover amerikai márka. Mindössze 18,5% tudta jól, hogy a neves terepjáró Angliából származik. A felmérésben részt vevők mintegy harmada a Lexusról is hasonlóan vélekedik, velük nagyjából azonos számban vannak azok, akik tudják, hogy japán, arról viszont igen keveseknek van fogalma, hogy a Lexus a nemrég a világ legnagyobb autógyárává nőtt Toyota tulajdona.
A svéd gyártók is komoly gondokat okoztak a megkérdezett diákoknak, akiknek 49%-a a Volvót, 40%-a pedig a Saabot gondolta német eredetűnek. Mindössze 15% volt azoknak az aránya, akik a skandináv országot jelölték meg a két autógyár származási helyének.
A koreaiak sem jártak jobban, a diákok 55,7%-a szerint a Hyundai japán, akárcsak az elektronikai gyártó Samsung, ezzel szemben az LG-t előszeretettel hiszik amerikai márkának. Az egyéb, nem autóipari kategóriákban is leszerepeltek a világ dolgaiban kissé járatlan diákok, hiszen a Nokiáról mindössze 4,4% tudja, hogy finn eredetű, és a legtöbben a Legóról is azt gondolták, hogy amerikai elme szüleménye.