A Nanjing támasztja fel az Austin Helaey márkát?
Mostanság többször is szóba került a patinás sportkocsimárka újraélesztése, de kézzelfogható eredményt eddig nem láthattunk.
Brit lapértesülések szerint most az MG-Rover maradékait birtokló Nanjing Auto kötött megállapodást a Healey márkanevet tulajdonló amerikai HFI Automotive-val, így a kínaiak a jövőben az MG mellett ezt a legendás márkanevet is felhasználhatják. A HFI korábban azt ígérte, hogy maga készíti el a Healey sportkocsik új generációját, de eddig néhány skiccen kívül nem mutattak semmit. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a Nanjing a kész terveket is átveszi-e a HFI-től, vagy csak a márkanevet szerezték meg.
A Healey a mai napig a legismertebb brit sportkocsimárkák közé tartozik, bár már 32 éve nem gyártanak autókat ezen a néven. Donald Healey 1946 és 1954 között gyártott kis sorozatú sportautóival alapozta meg a legendát, amely az Austinnal közösen gyártott Healey 100 és Helaey 3000 típusokkal teljesedett ki. Ezek a szép vonalú sportkocsik az 1960-as évek elejéig igen sikeresek voltak, de a brit autóipar egyesítésével lassan háttérbe szorultak, és 1970-re végleg leállt a gyártásuk. Később, 1972-ben Donald Healey a Jensen révén próbálta újra megvetni a lábát a sportautópiacon, de rosszul időzítette a visszatérést: a Jensen, és vele a Lotus-motoros Jensen Healey roadster 1976-ra az olajválság hatásainak áldozata lett.
Az öreg sportkocsiguru 1988-ban hunyt el, a Healey márkanevet pedig a család örökölte, akik 2005-ben adták el a jogokat a HFI-nek.