A Mégane 1,6 literes változata lett a franciák első alkohol-benzin keverékkel műküdő modellje, amelyet Európában is piacra dobnak.
A típus, azon kívül, hogy 85% alkoholt és 15% benzint tartalmazó E85 jelzésű üzemanyaggal is működik, látszatra nem különbözik a Mégane eddig is kínált 1,6 literes, 105 lóerős motorral felszerelt változatától. Ráadásul még nem is sokkal drágább annál: az árkülönbség Franciaországban csupán 200 euró. A motoron persze változtatni kellett, hogy benzinnel és E85-tel is hasonló hatékonysággal működjön, illetve automatikusan felismerje az alkalmazott üzemanyagot. Alakítottak egy keveset az üzemanyagtartályon, az égéstereken és a befecskendező rendszeren is, azoknak a tapasztalatoknak a felhasználásával, amelyeket Brazíliában szereztek. A dél-amerikai országban ugyanis 2004 óta forgalmazzák a Clio és a Mégane alkohollal is használható változatait.
A Mégane E85-tel egy picit jobban gyorsul, mint benzinnel - 11,5 helyett 11,2 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet - és 170 helyett csupán 158 gramm szén-dioxidot ereszt a levegőbe kilométerenként. Ugyanakkor a fogyasztása sokkal nagyobb lesz: alkoholból 9,3 helyett 13 litert fogyaszt városban és 6 helyett 7,9 litert országúton, 100 kilométerenként.
A fogyasztás miatt jelentkező többletköltséget sok európai országban adókedvezményekkel, és az E85 árának állami támogatásával ellensúlyozzák, Magyarországon azonban még nincs értelme alkoholos autókat tartani, részben a megfelelő kúthálózat, részben a kedvező állami szabályozás hiánya miatt.