Meggyújthattak egy gyertyát a Ssangyong ablaktalan tervezőközpontjában, és valamelyik döntéshozó megláthatta, mit is próbálnak eladni kompakt szabadidő-autóként. Valahogy így képzeljük a folyamatot, ami a Kyron áttervezéséhez vezetett alig két év gyártás után.
A feltűnő furcsaságokat megpróbálták eltüntetni az autóról: a pajzsforma hátsó lámpák helyét széles, a hátsó ajtóba mélyen belógó világítótestek vették át, elöl pedig egy új lökhárítóval tettek rendet a légbeömlők korábbi dzsungelében. A dupla övvonal megmaradt, de alighanem ezt is elsimogatták volna, ha nem lenne olyan átkozottul drága a karosszériaelemek présszerszámainak cseréje.
A Kyron így egész konszolidált külsőt öltött, ami nyilván rossz hír azoknak a keveseknek, akik épp formai különcségeiért szerették. Ugyanakkor a Ssangyongnál végre joggal reménykedhetnek benne, hogy a vásárlók nagyobb része mostantól nem fordul el borzadva az autótól. Úgy tudjuk, az átalakítások az autó műszaki megoldásait nem érintik; a típus továbbra is kétliteres, 140 lóerős Mercedes eredetű turbódízel motorral és kapcsolható összkerékhajtással érkezik.
Most már csak két típust, az Actyont és a Rodiust kellene alaposan átgyúrni, hogy a Ssangyong márkanév hallatán ne az öncélúan csúnya autók jussanak az eszünkbe.