Egy éve is megvan, hogy az M3-as betöltötte a 20-at, de a bajorok csak most, a negyedik generáció bemutatása alkalmából ünnepeltetik a típust.
Az M3-as BMW eredetileg versenyautónak készült, az utcai változatot csak a homologizációs szabályoknak köszönhetjük. Az 1986-ban bemutatott első generációval ugyanis a túrakocsi-Európa-bajnokságon és a DTM-ben akartak indulni, így legalább 5000 példányt kellett készíteni belőle. Arra nem számítottak, hogy a 2,3 literes, 195 lóerős négyhengeres motorral felszerelt autó közúti változata is hatalmas siker lesz. A versenyzés még két változatot eredményezett az első szériából: az 1988-as Evo 220 lóerős volt, az 1990-es Sport Evo III 2,5 literes négyhengereséből pedig 240 lóerőt sajtoltak ki a BMW motorsport mérnökei. A versenyváltozatok teljesítménye persze sokkal nagyobb volt, az utolsó változatokat több mint 350 lóerő segítette győzelemhez.
A közönségsiker nyomán 1992-ben a gömbölyded E36-os sorozatból is elkészült egy M3-as jelzésű kivitel, bár ennek már nem volt sok köze a túrakocsi-bajnokságban indított változathoz. Ezt már utcai sportkocsinak építették, 3 literes, 286 lóerős, hathengeres motorral, és bár készült egy 350 darabos, versenyekre szánt M3 GT sorozat 295 lovas motorral, ezzel már hosszú távú sportkocsi-versenyeken indultak. 1996-től aztán az utcai változat is erősebb lett, 3,2 literes, 321 lovas motort kapott. A második generációból már több mint 71 ezer talált gazdára 2000-ig.
A harmadik generáció az E46-os 3-as sorozaton alapult, és az ezredfordulón került piacra. A motor a régi 3,2 literes hathengeres 343 lóerős változata volt. Ebbe a változatba került elsőként V8-as motor: 2002-ben adták ki az igen ritka, 350 lóerős M3 GTR-t, amelyet megint csak sportkocsiversenyeken vetettek be világszerte. Ugyanakkor 2003-ban elkészült a hathengeres még sportosabb változata, az M3 CSL is, 360 lóerős motorral és 110 kilogrammal könnyebb karosszériával. A súlycsökkentés rá is fért az autóra, hiszen ekkor az alapkivitelű M3-as bő másfél tonnás túrasportkocsi volt, nem az a könnyed utcai versenygép, mint egykor.
A negyedik generációs M3-as még erősebb, de még kövérebb lett. A hengerek száma immár az alapváltozatnál is nyolc, a teljesítmény 420 lóerőre nőtt, de az autó tömege már megközelíti az 1,6 tonnát. Az új modell közönsége sem ugyanaz már; rég nem hétvégi hobbiversenyzők vásárolják az M3-ast, sokkal inkább gazdag aranyifjak autója, akiknek valamiért nem tetszik a Porsche 911-es. Az egykori M3-as-vásárlók manapság inkább 320Si -t hajtanak, vagy várják a 135i kupét, hiszen az egykori M3-as lelke ezekben az autókban él tovább.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
