Már eddig is a General Motors volt a dízelmotor-specialista első számú autóipari megrendelője, de az amerikai vállalatóriás most tulajdonrészt is vásárol olasz partneréből. A VM Motori mindeddig az amerikai Penske Corporation részeként működőtt, bár a cég részvényeinek 49%-a sokáig a DaimlerChrysler kezében volt. A Penske azonban nemrég megvásárolta a DC részesedését, és most a General Motorsszal társul, új partnerének juttatva a részvények 50%-át.
A General Motors a Daewoo révén került kapcsolatba a VM-Motorival, az egykori koreai gyártó ugyanis az olaszokkal terveztette korszerű dízelmotor-családját. A GM eközben az Isuzu, majd a Fiat dízelmotorjaival építette saját európai típusait, de az Isuzunál régóta nem foglalkoznak igazán komolyan a személyautó-dízelmotorok fejlesztésével, a Fiattal pedig más okból romlott meg a GM kapcsolata, így a VM Motori feltűnése épp jókor jött. Eddig két VM dízelmotort mutatott be az amerikai cégóriás, a Daewoonak szánt kétliteres négyhengerest, és egy három literes V6-ost, amely a Cadillac CTS-ben mutatkozhat be. Emellett készül egy 1,5 literes háromhengeres is, amelyet a kétliteres mellett gyártanak majd Dél-Koreában.
A részvényvásárlás azonban azt mutatja, hogy a GM-nek komolyabb céljai vannak. Egyrészt nyilván ki szeretnék használni a VM Motori új, Olaszországban épülő motorgyárában rejlő lehetőségeket, másrészt az olasz cég tapasztalatait felhasználva szeretnék továbbfejleszteni, majd felváltani jelenlegi, Fiat-motorokon alapuló dízelmotor-kínálatukat.