A szervezők tíz nappal az idei verseny kitűzött időpontja előtt jelentették be , hogy az idén nem rendezik meg a nagy múltú futamot. A problémák már korábban is látszottak, hiszen a tavalyi versenyen felhalmozott adósság miatt az idén már csak másodosztályú futamként hirdethette meg a raliversenyt a szervezést felvállaló Budapest Autósport Egyesület. A futam elmaradásáról szóló bejelentésre az MNASZ egyik tisztségviselője az alább olvasható nyílt levélben reagált, amelyben az ügy számos részletére fény derül. Mindez azonban nem változtat azon a szomorú tényen, hogy az idén – hosszú idő után először – hiába várjuk a hazai ralimezőnyt a fővárosba.
Nyílt levél
Dr. Simon Lajos, a Budapest Autósport Egyesület vezetője részére
Kedves Lajos!
Megdöbbenve olvastam leveled, mely a 10 nap múlva esedékes budapesti Rallye2-es verseny lemondásáról szól, szeretnék erre reagálni pár gondolattal…
Amikor tavaly kiderült, hogy az MNASZ kezességet vállal a 2006-os Budapest Rallye-n felhalmozott adósságért, illetve kamatmentes kölcsönt adott nektek ez év augusztus 31.-ig, akkor nagyon sokan joggal fölháborodtunk, de sajnos láthatóan nem volt más módja, hogy azok az emberek, akik megcsinálták a rendezvényt, azok megkapják az ellenszolgáltatást a munkájukért. A többi rendező is joggal volt felháborodva, hiszen ők, akik kifizettek mindenkit, ők nem számíthattak semmiféle segítségre. Arról most nem szeretnék beszélni, hogy milyen tendencia mutatkozik a Budapest Rallye-k minőségében, Rallye2-es szempontból a tavalyi verseny kritikán aluli volt, de azt hiszem a Rallye 1 is hagyott kívánni valót maga után…
Tehát lenyeltük a 10 milliós nagyságrendű adósságot is. Annak ellenére, hogy a leváltott vezetésre összesen nem kiabáltak rá ennyi adósságot, mégis átment a dolog…
Idén nem lehetett szó első osztályú rendezvényről, mivel a tavalyi sem volt pénzügyileg elrendezve, de pár hónapja azért történt egy megkeresés, hogy 2008-ban újra szorzós EB-futam szeretne lenni a Budapest Rallye, amit az RSB elutasított, mondván, hogy előbb a számlát rendezzétek, és nem mellesleg egy jó Rallye2-es futamot, aztán lehet tovább gondolkodni.
Az augusztusi futam sportszakmai szervezését, és lebonyolítását másra bíztad, így ti „csak” az anyagiak előteremtését vállaltátok. A verseny ugyan Budapest Rallye néven fut, tehát ragaszkodni kellett a fővárosi helyszínekhez, még akkor is, ha a versenynek tulajdonképpen egy Esztergom, esetleg Tatabánya név jobban feküdt volna, ezt is lenyeltük a „cél” érdekében. Ezek után jött a kiírás-tervezet, hogy legyen „21. Nemzetközi Budapest Rallye 2” a verseny neve, ami engem személy szerint már akkor nagyon zavart, hiszen ebben az esetben sem a 21., sem a nemzetközi jelző nem helyénvaló. Nyilván mindkettő a jobb eladhatóság miatt van a szponzorok, és köztük nem utolsó sorban a Főváros Önkormányzata felé, ez is átment, bár ezt már azért elleneztük páran. A közös „cél” érdekében így lett.
Mindezek után a legutóbbi Rallye Bizottsági ülésen részletesen kifejtetted, hogy hogyan fog zajlani a verseny, milyen betétversenyek lesznek, hogy alakul a rádiózás, mindent szépen végigbeszéltünk, majd a mondandód végeztével mintegy mellékesen megjegyezted, hogy: ja, még van egy kis akadály: hiányzik egy „KIS” pénz… Anélkül, hogy számokat írnék, azt mondhatom, hogy ha az általad megnevezett teljes költségvetésből levonjuk a nevezési díjakat, és az eddig minden versenynek megítélt támogatást, akkor pont azt az összeget kapjuk, amit te említettél.
Vagyis a verseny előtt 16 nappal nagyjából a verseny teljes költségvetése hiányzott!!!!
Én ezt önmagában teljesen inkorrektnek tartom, de tegyük fel, hogy még ez is előfordulhat ma Magyarországon, akár rajtatok kívülálló okok miatt.. Megbeszéltük, hogy kedden délutánig, vagyis szűk egy hétig próbáljátok megoldani, aztán lesz csak döntés. Javasoltam, hogy addig ne is legyen nevezési lista összeállítva, de azt kértétek, hogy a műsorfüzet lapzártája miatt készítsük el, ez is megtörtént.
Mindezek után ma délután megkaptuk a hivatalos lemondást, aminek a végén van az igazi „meglepetés”. Idézek: „Sajnálattal értesítjük, hogy a 21. Budapest Rallye2 versenyt technikai okok miatt hivatalosan lemondjuk. (…)Egyúttal kérem, hogy az 1. ÖKO-BUDAPEST Rallye-t – amelyet az eredeti terveknek megfelelően megrendezünk augusztus 19-én - MNASZ rendezvényként regisztrálni szíveskedjenek.”
Tehát nem elég, hogy az első osztályú Budapest Rallye-t évek alatt szinte teljesen földbe döngöltétek, nem elég, hogy a már tavaly is erősen meghurcolt Rallye2-t most 10 nappal a verseny előtt pofára ejtitek, de még a Budapest Rallye névről is (hisz mostanra szó szerint csak ez maradt meg a rendezvényből) lehúznátok egy bőrt! Tényleg elképesztő…
Kérdezem én:
A honlapotokon miért szerepel most is a nemzetközi valamint a Rallye2 bajnoki futam promóciója? Miért nincs egyetlen szó utalás sem a verseny lemondására? Miért kellett mindenáron műsorfüzetet kiadni, amikor pontosan tudtátok szerintem jó ideje, hogy nem lesz verseny? A 21. Nemzetközi Budapest Rallye 2 rendezvény támogatói értesülni fognak róla, hogy nem is volt verseny? Vagy egy „Öko Rallye is Rallye”- alapon ráhúzzuk erre, hogy megvolt, és milyen jó, mert nem kellett annyit elkölteni a Rallye2-re??? Ebből Tervezitek visszaadni e hónap végéig a kölcsönt? Terveztétek-e egyáltalán ezt a versenyt, vagy ez így volt kitalálva, és mi mind bohócok vagyunk a kis játékotokban?
Én ma hagytam egy papírt az RSB vezetőjének asztalán, miszerint amennyiben az általad említett verseny regisztrálásra kerül, akkor azonnal lemondok a tisztségemről.
Gondolom ennek esetleges elmaradása sem gátolja meg, hogy legyen idén BUDAPEST RALLYE! Igaz ugyan, hogy rövid lesz, és egy parkolóban zajlik majd, de legalább lesz! Huszonegyedszer is! Mélységesen fel vagyok háborodva a történteken, azt hiszem minden egyes Rallye2-es versenyző, és rajtuk kívül sokan mások nevében is kikérem magunknak ezt a hozzáállást. Hiszen jelen pillanatban Magyarországon ti vagytok az egyetlen rendezőség, akik nyereségesen tudtak volna Rallye2-es futamot rendezni, de ez is kevés volt...
Köszönjük szépen!
Budapest, 2007.08.07.
Nattán György
Rallye2 versenyzői összekötő
U.i.: Szeretnék minden egyes érintettől ezúton is elnézést kérni, én is hibás vagyok, hogy ez az egész történet idáig juthatott. Sajnálom...!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
