Elmarad az idei Budapest Rallye

2007.08.08. 12:27

A szervezők tíz nappal az idei verseny kitűzött időpontja előtt jelentették be , hogy az idén nem rendezik meg a nagy múltú futamot. A problémák már korábban is látszottak, hiszen a tavalyi versenyen felhalmozott adósság miatt az idén már csak másodosztályú futamként hirdethette meg a raliversenyt a szervezést felvállaló Budapest Autósport Egyesület. A futam elmaradásáról szóló bejelentésre az MNASZ egyik tisztségviselője az alább olvasható nyílt levélben reagált, amelyben az ügy számos részletére fény derül. Mindez azonban nem változtat azon a szomorú tényen, hogy az idén – hosszú idő után először – hiába várjuk a hazai ralimezőnyt a fővárosba.

Nyílt levél

Dr. Simon Lajos, a Budapest Autósport Egyesület vezetője részére

Kedves Lajos!

Megdöbbenve olvastam leveled, mely a 10 nap múlva esedékes budapesti Rallye2-es verseny lemondásáról szól, szeretnék erre reagálni pár gondolattal…

Amikor tavaly kiderült, hogy az MNASZ kezességet vállal a 2006-os Budapest Rallye-n felhalmozott adósságért, illetve kamatmentes kölcsönt adott nektek ez év augusztus 31.-ig, akkor nagyon sokan joggal fölháborodtunk, de sajnos láthatóan nem volt más módja, hogy azok az emberek, akik megcsinálták a rendezvényt, azok megkapják az ellenszolgáltatást a munkájukért. A többi rendező is joggal volt felháborodva, hiszen ők, akik kifizettek mindenkit, ők nem számíthattak semmiféle segítségre. Arról most nem szeretnék beszélni, hogy milyen tendencia mutatkozik a Budapest Rallye-k minőségében, Rallye2-es szempontból a tavalyi verseny kritikán aluli volt, de azt hiszem a Rallye 1 is hagyott kívánni valót maga után…

Tehát lenyeltük a 10 milliós nagyságrendű adósságot is. Annak ellenére, hogy a leváltott vezetésre összesen nem kiabáltak rá ennyi adósságot, mégis átment a dolog…

Idén nem lehetett szó első osztályú rendezvényről, mivel a tavalyi sem volt pénzügyileg elrendezve, de pár hónapja azért történt egy megkeresés, hogy 2008-ban újra szorzós EB-futam szeretne lenni a Budapest Rallye, amit az RSB elutasított, mondván, hogy előbb a számlát rendezzétek, és nem mellesleg egy jó Rallye2-es futamot, aztán lehet tovább gondolkodni.

Az augusztusi futam sportszakmai szervezését, és lebonyolítását másra bíztad, így ti „csak” az anyagiak előteremtését vállaltátok. A verseny ugyan Budapest Rallye néven fut, tehát ragaszkodni kellett a fővárosi helyszínekhez, még akkor is, ha a versenynek tulajdonképpen egy Esztergom, esetleg Tatabánya név jobban feküdt volna, ezt is lenyeltük a „cél” érdekében. Ezek után jött a kiírás-tervezet, hogy legyen „21. Nemzetközi Budapest Rallye 2” a verseny neve, ami engem személy szerint már akkor nagyon zavart, hiszen ebben az esetben sem a 21., sem a nemzetközi jelző nem helyénvaló. Nyilván mindkettő a jobb eladhatóság miatt van a szponzorok, és köztük nem utolsó sorban a Főváros Önkormányzata felé, ez is átment, bár ezt már azért elleneztük páran. A közös „cél” érdekében így lett.

Mindezek után a legutóbbi Rallye Bizottsági ülésen részletesen kifejtetted, hogy hogyan fog zajlani a verseny, milyen betétversenyek lesznek, hogy alakul a rádiózás, mindent szépen végigbeszéltünk, majd a mondandód végeztével mintegy mellékesen megjegyezted, hogy: ja, még van egy kis akadály: hiányzik egy „KIS” pénz… Anélkül, hogy számokat írnék, azt mondhatom, hogy ha az általad megnevezett teljes költségvetésből levonjuk a nevezési díjakat, és az eddig minden versenynek megítélt támogatást, akkor pont azt az összeget kapjuk, amit te említettél.

Vagyis a verseny előtt 16 nappal nagyjából a verseny teljes költségvetése hiányzott!!!!

Én ezt önmagában teljesen inkorrektnek tartom, de tegyük fel, hogy még ez is előfordulhat ma Magyarországon, akár rajtatok kívülálló okok miatt.. Megbeszéltük, hogy kedden délutánig, vagyis szűk egy hétig próbáljátok megoldani, aztán lesz csak döntés. Javasoltam, hogy addig ne is legyen nevezési lista összeállítva, de azt kértétek, hogy a műsorfüzet lapzártája miatt készítsük el, ez is megtörtént.

Mindezek után ma délután megkaptuk a hivatalos lemondást, aminek a végén van az igazi „meglepetés”. Idézek: „Sajnálattal értesítjük, hogy a 21. Budapest Rallye2 versenyt technikai okok miatt hivatalosan lemondjuk. (…)Egyúttal kérem, hogy az 1. ÖKO-BUDAPEST Rallye-t – amelyet az eredeti terveknek megfelelően megrendezünk augusztus 19-én - MNASZ rendezvényként regisztrálni szíveskedjenek.”

Tehát nem elég, hogy az első osztályú Budapest Rallye-t évek alatt szinte teljesen földbe döngöltétek, nem elég, hogy a már tavaly is erősen meghurcolt Rallye2-t most 10 nappal a verseny előtt pofára ejtitek, de még a Budapest Rallye névről is (hisz mostanra szó szerint csak ez maradt meg a rendezvényből) lehúznátok egy bőrt! Tényleg elképesztő…

Kérdezem én:

A honlapotokon miért szerepel most is a nemzetközi valamint a Rallye2 bajnoki futam promóciója? Miért nincs egyetlen szó utalás sem a verseny lemondására? Miért kellett mindenáron műsorfüzetet kiadni, amikor pontosan tudtátok szerintem jó ideje, hogy nem lesz verseny? A 21. Nemzetközi Budapest Rallye 2 rendezvény támogatói értesülni fognak róla, hogy nem is volt verseny? Vagy egy „Öko Rallye is Rallye”- alapon ráhúzzuk erre, hogy megvolt, és milyen jó, mert nem kellett annyit elkölteni a Rallye2-re??? Ebből Tervezitek visszaadni e hónap végéig a kölcsönt? Terveztétek-e egyáltalán ezt a versenyt, vagy ez így volt kitalálva, és mi mind bohócok vagyunk a kis játékotokban?

Én ma hagytam egy papírt az RSB vezetőjének asztalán, miszerint amennyiben az általad említett verseny regisztrálásra kerül, akkor azonnal lemondok a tisztségemről.

Gondolom ennek esetleges elmaradása sem gátolja meg, hogy legyen idén BUDAPEST RALLYE! Igaz ugyan, hogy rövid lesz, és egy parkolóban zajlik majd, de legalább lesz! Huszonegyedszer is! Mélységesen fel vagyok háborodva a történteken, azt hiszem minden egyes Rallye2-es versenyző, és rajtuk kívül sokan mások nevében is kikérem magunknak ezt a hozzáállást. Hiszen jelen pillanatban Magyarországon ti vagytok az egyetlen rendezőség, akik nyereségesen tudtak volna Rallye2-es futamot rendezni, de ez is kevés volt...

Köszönjük szépen!

Budapest, 2007.08.07.

Nattán György

Rallye2 versenyzői összekötő

U.i.: Szeretnék minden egyes érintettől ezúton is elnézést kérni, én is hibás vagyok, hogy ez az egész történet idáig juthatott. Sajnálom...!

Az oldalról ajánljuk

Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
  • Hírek

Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány

A Scaniához kerül a Northvolt egy része.

április 15., 06:05
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
  • Közélet

Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!

Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.

április 15., 06:05
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

3 órája
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
  • Hírek

Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát

A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.

április 14., 11:43
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
  • Hírek

1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer

A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.

április 15., 06:05
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
  • Hírek

A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)

Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.

április 14., 14:53
Durrdefekt 180-nál, 30 millióval
  • Tesztek

Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9

Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.

április 14., 18:22
Hamarosan érkezik az MG új modellje
  • Hírek

Hamarosan érkezik az MG új modellje

A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.

április 14., 13:41
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
  • Hírek

Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban

Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.

április 14., 11:07
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
  • Hírek

Két modelljét is kinyírja a Mercedes

Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.

április 15., 11:26
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.

április 13., 09:35
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
  • Hírek

44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett

A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.

április 13., 07:07
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
  • Hírek

5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából

Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.

április 15., 09:19
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
  • Hírek

Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség

A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.

április 15., 10:28
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
  • Hírek

Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett

Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.

április 15., 07:08
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
  • Hírek

Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni

Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.

április 14., 10:04
Második legnépszerűbb autó a Tesla
  • Hírek

Második legnépszerűbb autó a Tesla

Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.

április 14., 08:49
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
  • Hírek

Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli

Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.

április 14., 06:09
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
  • Hírek

Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik

Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.

április 13., 18:58
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
  • Közélet

Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba

Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.

április 14., 06:08
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
  • Hírek

Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform

A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.

április 13., 12:07
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
  • Olajdoktor

Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)

Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?

április 13., 16:32
Hathengeres röfröfröf
  • Tesztek

Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring

Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.

április 13., 15:08
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
  • Hírek

F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény

Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.

április 13., 11:34
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
  • Hírek

12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher

Egy jó ügyet támogat.

április 13., 12:54
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
  • Hírek

Villanyautó-kockázat: kimatekozták

Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.

április 14., 07:45
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
  • Hírek

Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió

Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.

április 14., 06:10
Suzuki eVitara menetpróba (hivatalos)
  • Tesztek

Suzuki eVitara menetpróba (hivatalos)

április 14., 12:21
Suzuki eVitara menetpróba
  • Tesztek

Suzuki eVitara menetpróba

április 14., 12:16