Elkészült a Volga utódja

2007.08.30. 10:03

Siber néven mutatja be az GAZ az előző Chrysler Sebring orosz változatát a moszkvai Interauto Show közönségének. Az eredeti, amerikai szedánon csupán néhány kisebb változtatást hajtottak végre. Új lökhárítókat és lámpákat terveztettek az autóhoz, megnövelték a hasmagasságát, és merevebb rugókat, illetve keményebb lengéscsillapítókat építettek be, hogy az oroszországi útviszonyok se tehessenek kárt a típusban.


Kezdetben egyetlen kivitelben készül a Siber, kétliteres, 141 lóerős négyhengeres benzinmotorral és manuális váltóval, de viszonylag gazdag alapfelszereléssel. Egyebek közt két légzsákot, blokkolás- és kipörgésgátlót, légkondicionálót, szervokormányt, gyári hifit és elektromosan állítható tükröket szerelnek a típusba. Később veszik fel a programba a 2,4 literes négyhengeres, illetve 2,7 literes V6-os motorral hajtott változatokat, és az automata váltó bevezetése is a tervek közt szerepel. A középkategóriás Chrysler-másolat alapváltozatát meglehetősen olcsón, nagyjából 460 ezer rubeles, azaz átszámítva mintegy 3,4 millió forintos áron szeretné piacra dobni a GAZ, így elődjéhez, a bő 40 éve tervezett Volgához hasonlóan a kategória legolcsóbb autója lehet a Siber Oroszországban.


A Chrysler Sebring gyártósorának beszerzése a GAZ eddigi legnagyobb befektetése, így érthető, hogy a cég vezetése mindent megtett az új autó jó hírének megalapozásáért. Már az jármű továbbfejlesztését is profikra bízták: egy angol cég, a British UltraMotive dolgozta ki a módosításokat. Emellett az új üzem a Chrysler minőségbiztosítási módszerei alapján működik majd, az összeszerelést végző munkásokat pedig a Chrysler és a Magna Steyr üzemeiben képezték ki.

A GAZ Siber forgalmazása 2008 márciusában indul, és a tervek szerint az első évben legalább 20 ezer autót készítenek majd a vadonatúj gyárban. 2009-ben már 40 ezer autót szeretnének eladni, ennél hosszabb távra azonban nem tervez a cégvezetés: azt mondják, a későbbiekben a piactól függ, hogy mennyit gyártanak az új típusból. Az üzem termelékenysége biztosan nem lesz korlátozó tényező: elméletben akár 100 ezer autó előállítására is alkalmas, a kérdés inkább az, hogy képesek lesznek-e valaha is kihasználni a kapacitását.