Siber néven mutatja be az GAZ az előző Chrysler Sebring orosz változatát a moszkvai Interauto Show közönségének. Az eredeti, amerikai szedánon csupán néhány kisebb változtatást hajtottak végre. Új lökhárítókat és lámpákat terveztettek az autóhoz, megnövelték a hasmagasságát, és merevebb rugókat, illetve keményebb lengéscsillapítókat építettek be, hogy az oroszországi útviszonyok se tehessenek kárt a típusban.
Kezdetben egyetlen kivitelben készül a Siber, kétliteres, 141 lóerős négyhengeres benzinmotorral és manuális váltóval, de viszonylag gazdag alapfelszereléssel. Egyebek közt két légzsákot, blokkolás- és kipörgésgátlót, légkondicionálót, szervokormányt, gyári hifit és elektromosan állítható tükröket szerelnek a típusba. Később veszik fel a programba a 2,4 literes négyhengeres, illetve 2,7 literes V6-os motorral hajtott változatokat, és az automata váltó bevezetése is a tervek közt szerepel. A középkategóriás Chrysler-másolat alapváltozatát meglehetősen olcsón, nagyjából 460 ezer rubeles, azaz átszámítva mintegy 3,4 millió forintos áron szeretné piacra dobni a GAZ, így elődjéhez, a bő 40 éve tervezett Volgához hasonlóan a kategória legolcsóbb autója lehet a Siber Oroszországban.
A Chrysler Sebring gyártósorának beszerzése a GAZ eddigi legnagyobb befektetése, így érthető, hogy a cég vezetése mindent megtett az új autó jó hírének megalapozásáért. Már az jármű továbbfejlesztését is profikra bízták: egy angol cég, a British UltraMotive dolgozta ki a módosításokat. Emellett az új üzem a Chrysler minőségbiztosítási módszerei alapján működik majd, az összeszerelést végző munkásokat pedig a Chrysler és a Magna Steyr üzemeiben képezték ki.
A GAZ Siber forgalmazása 2008 márciusában indul, és a tervek szerint az első évben legalább 20 ezer autót készítenek majd a vadonatúj gyárban. 2009-ben már 40 ezer autót szeretnének eladni, ennél hosszabb távra azonban nem tervez a cégvezetés: azt mondják, a későbbiekben a piactól függ, hogy mennyit gyártanak az új típusból. Az üzem termelékenysége biztosan nem lesz korlátozó tényező: elméletben akár 100 ezer autó előállítására is alkalmas, a kérdés inkább az, hogy képesek lesznek-e valaha is kihasználni a kapacitását.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
