Eddig csupán kósza pletykákból hallhattunk a Fiat vadonatúj, kéthengeres turbómotorjáról, de a Frankfurti Autószalonon már látható lesz a takarékos, de meglepően erőteljes – kerek 80 lóerős – 900-as egy átdolgozott Panda tanulmány motorházába építve.
A Panda Aria ugyanolyan spórolós modell, mint a Volkswagen Bluetec típusai: sok apró módosításnak köszönhetően kisebb légellenállású, és a gördülési ellenállása is alacsonyabb, mint a sorozatgyártású Pandáké. Ráadásként stop-start rendszerrel is csökkentették a fogyasztását, amely megálláskor leállítja, majd a kuplung lenyomására vagy a fékpedál felengedésére újraindítja a motort. Ez a trükk önmagában is vagy 10%-kal csökkenti a városi fogyasztást. Azt sajnos nem árulták el, hogy a Panda Aria kis kéthengerese mennyit fogyaszt, de azt igen, hogy a kis kéthengeres metán és hidrogén 7:3 arányú keverékével is működik. Valószínűleg ilyen üzemmódban mérték a hihetetlennek tűnő 69 g/km-es átlagos szén-dioxid-kibocsátást: ez az érték egy mai átlagos kisautó emissziójának durván a fele. Az Aria tanulmány egy másik érdekes megoldása, hogy a versenyautókéhoz hasonló telemetrikus rendszer méri a motor különféle paramétereit. A begyűjtött adatok aztán számítógépen elemezhetők, így a vezetési stílus könnyebben módosítható a minimális fogyasztás elérése érdekében.
Valószínű, hogy az Aria nem egy az egyben kerül gyártásba, de várható egy hasonló, kis fogyasztásra optimalizált Panda változat gázhajtás és telemetrikus rendszer nélkül, az új kéthengeres turbómotor pedig a Fiat több modelljében – így a Panda mellett az 500-asban, és talán a Grande Puntóban – is megjelenhet a közeljövőben.