A francia gumigyártó óriás amerikai igazgatója szerint következő gumiabroncs-generációjuk 50%-kal kisebb ellenállású lesz, mint a jelenlegi. Jim Michali elmondta, hogy új szerkezeti anyagok és mintázatok segítségével egyszerre sikerült csökkenteni az ellenállást és a féktávolságot, valamint növelni az élettartamot.
A Michelin számításai szerint egy átlagosan használt autó esetében a haladáshoz szükséges energiának akár a 20%-át is kiteheti a gördülési ellenállás, így a fejlesztések érezékelhető javulást hozhatnak az autók fogyasztásában és károsanyag-kibocsátásában is. Mindez persze elsősorban kis sebességnél igaz, amikor még nem a légellenállás leküzdésére megy el a motorteljesítmény nagy része. Michali azt sajnos azt nem árulta el, hogy miféle változtatásokkal érték el a gördülési ellenállás ilyen mértékű csökkenését, de ha nem találtak ki valamilyen csodás, új alapanyagot a Michelin mérnökei, akkor valószínű, hogy a francia cég a jövőben keményebb, kopásállóbb, de épp ezért valamivel alacsonyabb tapadású keverékek alkalmazására áll át átlagos utcai gumiabroncsai esetében.
Az új abroncsgeneráció állítólag már tesztelés alatt áll, de csak jövőre lesz elérhető a nagyközönség számára. Az első mérések szerint ezekkel a gumikkal mintegy 0,2 liter üzemanyag-megtakarítás érhető el 100 kilométeren, az átlagos szén-dioxid-kibocsátás pedig mintegy 4 grammal csökkenthető kilométerenként.