ZF VectorDrive: a hátsókerék-hajtás jövője?
Az erőátviteli rendszerek német specialistája egy új típusú, viszonylag olcsó elektronikus hátsó differenciálművön dolgozik.
A VectorDrive-val az önzáró, és a hagyományos differenciálművek előnyeit próbálják meg egyestíteni. A szerkezet az esetek többségében hagyományos, nyitott differenciálműként működhet, viszont kanyarban, amikor az egyik kerék kipörögne, a kihajtások fékezésével változtatja meg a hajtónyomaték arányát a két kerék között. Hasonló rendszert már ma is alkalmaznak négykerék-hajtású hobbiterepjárókon, de a ZF szerkezete egyszerű, kompakt felépítése és gyorsan reagáló elektronikus vezérlése révén kisebb és olcsóbb modellekbe is bekerülhet, mivel alig növeli a gyártási költségeket.
A VectorDrive egyetlen komolyabb korlátja, hogy egyelőre csak a hátsókerék-hajtású modellekbe építhető változatátkészítette el a ZF, így viszonylag kevés ma létező modellbe lehet beépíteni. Az első felhasználó állítólag a BMW lesz, bár úgy tudjuk, a ZF más cégeknek is hajlandó volna eladni a szerkezetet.