Az osnabrücki Karmann üzemből tegnap gördült ki a Chrysler sportkocsi utolsó példánya. A típusból bő négy év alatt alig 80 ezer példány készült, de ennek a mennyiségnek a nagy részét is pályafutásának első két évében készítették.
A 89%-ban az első generációs Mercedes SLK-n alapuló modell egyszerűen nem bírta a versenyt sokkal sikeresebb riválisaival, a Porsche Boxsterrel, a Nissan 350Z-vel és az Audi TT-vel. A Crossfire sorsa már tavaly eldőlt, amikor az Egyesült államokban alig több, mint 8000 példány kelt el belőle, szemben az eredeti tervekben szereplő évi 20 ezer példánnyal. A típus gyártásának idő előtti leállítása mégsem a Chryslernek okoz igazán nagy problémát, hanem a gyártást végző Karmannak, ahol jelentős elbocsátások várhatók.
Egyelőre nem tudni, hogy a Chrysler pótolja-e a kompakt sportkocsit. Egyes pletykák szerint a Dodge Demon tanulmány szériaváltozatán dolgoznak, amely jóval olcsóbb lehet a Crossfire-nél, sőt, talán a piac két hasonló tömegroadsterénél, a Mazda MX-5-ösnél és az Opel GT/Saturn Sky/Chevrolet Solstice triónál is kedvezőbb áron kerülhet a kereskedésekbe.