A Kaliforniai Állami Egyetem néhány diákja tervezte a képen látható sportkocsit, amely nagy részben formára hajlított furnérlemezből készülne.
A vázszerkezet egy részét, illetve a hajtáslánc és a vázszerkezet egyes elemeit persze fémből gyártanák, de a tervvel azt igyekszik bizonyítani az amerikai diákcsoport, hogy fából éppen olyan látványos karosszéria építhető, mint fémből vagy műanyagból. A Splinter egyelőre csak tervként létezik, de állítólag hamarosan elkészül egy életnagyságú, működő prototípus is, amelybe egy Cadillac Northstar V8-as kerül két mechanikus kompresszorral, így a fakarosszériás autót bő 600 lóerő mozgathatja.
A fa burkolat használatához persze számos technikai nehézséget kellett leküzdeni. Az egyik ilyen, hogy meg kellett oldani a kipufogók környezetében felszabaduló hő elvezetését, ami meggyújthatná a furnérlemezt. A diákok állítólag azt a megoldást találták, hogy megfordították a Northstar motor hengerfejeit. Így a kipufogók a V-motor közepére, felülre kerültek, míg a szívórendszer a blokk két oldalára került – hasonló megoldással az 1960-as évek versenymotorjain találkozhattunk utoljára.
Sajnos azt egyelőre nem tudni, hogy a Splinter működő példánya mikorra készülhet el, pedig mi is kíváncsiak lennénk, hogy a fa karosszéria hogy bírja a gyűrődést 300 km/h feletti sebességnél.