Tegnap még csak egy homályos filmfelvételen láthattuk a Mercedes legkisebb terepjáróját, mára azonban nyilvánosságra kerültek a GLK első gyári fotói is. Pontosabban a Detroit Motor Show-n bemutatkozó Vision GLK Freeside tanulmány látható a képeken, és nem a szériaváltozat.
Az utóbbi években megszokhattuk, hogy az ilyen Vision jelzésű tanulmányok gyakorlatilag a későbbi sorozatgyártmányok kissé feldíszített prototípusai. Nincs ez másként a GLK esetében sem. A karosszéria lemezei, az orr kialakítása, a lámpák formája már aligha változik jelentősen, legfeljebb a lökhárítókat, a felnigarntúrát és néhány más, hasonlóan jelentéktelen részletet cserélnek le a típus külsőségei közül.
A GLK formavilága a korábbi kémfotók után nem hat meglepetésként. A szögletes fazon ismerős lehet a GL óriásterepjáróról, bár néhány trükkel - így a gömbölyded farral és az első kerekek mögötti nyílásból kiinduló, meredeken emelkedő éles vonallal - ígyekeztek az összképet könnyedebbé tenni. A végeredmény érzésünk szerint igazi Mercedes: elég konzervatív a márka hagyományaihoz, és csak annyi játékosság van benne, amennyi ahhoz kell, hogy a 40 év alatti vásárlók se érezzék kínosnak, ha nagy nyilvánosság előtt kell beleülniük.
A Vision GLK 4,52 méteres karosszériája nagyjából minden lényeges műszaki megoldást tartalmaz, amit a majdani sorozatgyártmányba szánnak. A 4Matic összkerékhajtás a nyomatékot 45:55 arányban osztja el az első és a hátsó tengely között, a stabilitás megtartására pedig ESP, és a 4ETS fantázianevű rendszer vigyáz. Ez utóbbi a kis tapadású kerekek fékezésével akadályozza meg, hogy az autó laza felületű úton mozgásképtelenné váljon.
A GLK-t alapvetően épített utakra tervezték a Mercedes mérnökei, de azért ebben is lesz G gomb, amellyel az autó különböző rendszereit terepjárásra lehet hangolni, így rosszabb minőségű földutakon sem kell majd feltétlenül gyalog továbbmennie az utasoknak. A tanulmányba egy tiszta üzemű négyhengeres, 2,2 literes, 170 lóerős Bluetec dízelmotor kerül, amely a Mercedes szerint ugyan teljesíti az amerikai nitrogén-oxid-kibocsátási normákat, de kezdetben mégsem lesz része az amerikai szériaváltozat motorválasztékának.
A Mercedes abból sem csinál titkot, hogy a sorozatgyátású típusba sokkal erősebb motorokat szán. Észak-Amerikában V6-os, több mint 228 lóerős benzinmotorokkal kezdik forgalmazni az autót, bár Ázsiában és Európában kisebb teljesítményű, és jóval takarékosabb, dízelüzemű kivitelek is lesznek. A GLK szériaváltozata áprilisban mutatkozik be Pekingben, és várhatóan az európai bemutatót is megtartják még az idén, a forgalmazás azonban csak 2009 januárjában indulhat.