Az olasz sportkocsigyártó először adja jelét, hogy csatlakozik a bioőrülethez, ami az autóipart is elérte az utóbbi egy-két évben.
Az F430 Spider Bio Fuel Concept látszatra alig különbözik benzines társaitól, az egyetlen lényeges különbség ugyanis az E85 alkohol-benzin keverékkel is használható motor, és persze a zöld BioFuel matricák az autó elején és oldalán. Az átdolgozott 4,3 literes V8-as 85% alkoholból és 15% benzinből álló keverékkel 490 helyett 500 lóerőt teljesít, maximális forgatónyomatéka 4%-kal növekszik, szén-dioxid-kibocsátása pedig kb. 5%-kal csökken. A változás tehát messze nem olyan látványos, mint a feltöltős motorok esetében. Emellett a Ferrari nem is nagyon erőlteti a szériagyártást, mondván, hogy az E85 egyelőre csak olyan területeken elterjedt - az Egyesült Államok közép-nyugati régiójában, Brazíliában és Svédországban -, ahol összességében is csupán néhány tucat Ferrari fogy évente.
A F430 Spider Bio Fuel Concept így elsősorban jelzésnek tekinthető. Azt demonstrálja, hogy a Ferrari is képes és hajlandó környezetbarát megoldásokat fejleszteni, és ha majd a piac készenáll, hamar elindulhat a tisztább Ferrarik gyártása is.