A japánok egyelőre tanulmányként mutatták be a szögletes hobbiterepjárót, de úgy néz ki, a típus már nem változik sokat a szériagyártás néhány hónap múlva esedékes beindításáig.
A 2002-ben bemutatott Pilot a Honda egyik legsikeresebb amerikai modellje, amely tágas, nyolcszemélyes belső tere, személyautószerű menettulajdonságai és kiváló passzív biztonsága révén szerzett magának számos hívet. Ugyanakkor a típus első generációja gyakorlatilag láthatatlan. Nincsenek jellegzetes stílusjegyei vagy arányai, amelyek alapján kitűnne az ezredforduló környékén tervezett, és Amerikában milliószám futó szabadidő-autók közül. Valószínűleg tudják ezt a Hondánál is, mert a második generáció prototípusának formatervét láthatóan igyekeztek sokkal karakteresebbé tenni, megtartva a típus korábbi erényeit. Az ötletük egyszerű: ha a Pilot egy praktikus doboz, nézzen is ki annak. Az új forma végtelenül szimpla, az elején hiányos hasáb, de épp ettől lesz könnyen felismerhető. Csak a hűtőmaszkkal és a lámpákkal játszadoztak el a japán tervezők, de épp ezek azok a részletek, amelyek a szériamodell bemutatásáig még biztosan változnak.
Csupán egy jobb formatervvel persze nehéz volna tarolni az amerikai piacon, ahol épp a nagy SUV-ok piacán tombol a legkeményebb verseny. A Hondánál épp ezért javítottak a típus térkihasználásán. A harmadik üléssorban például több lett a lábtér, állítólag már átlagos felnőtteknek is elegendő, és a két hátsó üléssor teljesen síkba fektethető, azaz a Pilotból még jobb családi autó válhat. A másik tetszetős újdonság a takarékosabb V6-os motor, amely két vagy három henger lekapcsolásával csökkenti a fogyasztást kisebb terhelésnél, például dugóban vagy lassú városi forgalomban araszolva.
A konkrét adatokkal egyelőre adós a Honda, de már nem sokáig: a Pilot második generációját valamikor tavasszal mutatják be. A típus elődjéhez hasonlóan Észak-Amerikában készül majd, és más piacokon nem is lesz kapható.