A képeken a Clubman-ruhába bújtatott Mini terepjáró látható, mely a hamarosan szintén érkező BMW X1-gyel osztozik a padlólemezen és a hajtásláncon, melynek alapja természetesen nem más, mint a BMW XDrive négykerék-hajtási rendszere. A Crossman, akárcsak többi Mini testvére, megkapja a BMW Efficient Dynamics nevű takarékoskodó rendszerét is. Megtalálható lesz benne a start/stop automatika, a fékenergia-visszanyerés és a többi hasznos alrendszer. Karosszériájának súlyát könnyű anyagok alkalmazásával fogják alacsonyan tartani, hogy ezzel is visszafogják a fogyasztást.
Feltehetőleg több terepes elem is jelzi majd, hogy ez a Mini-változat nemcsak aszfaltúton érzi jól magát. Nagyobb hasmagasság, alsó takaróelemek, oldalsó fellépő és talán még a pótkerék is felkerül a kétszárnyú hátsó ajtó valamelyik oldalára. Az autó gyártása 2010-ben kezdődik az osztrák Magna-Steyrnél, feltehetőleg az addigra megszülető X1-essel közös gyártósoron.