A brit márka vezetősége szerint az új XF-ből sokkal többet is el lehetne adni, ha lennének hozzá kisebb motorok is.
A látványos formatervű nagykocsi legolcsóbb változatába jelenleg 2,7 literes V6-os Peugeot-Ford dízelmotort szerelnek, míg a legnagyobb vetélytársak - például az Audi A6-os és a BMW 5-ös sorozata - már kétliteres dízelmotorral is megvásárolhatók. Egy ilyen változat bemutatása a Jaguar vezetése szerint nemcsak a flottamegrendelések számát növelné, amelyek jelenleg is az eladások mintegy 30%-át teszik ki, de egyben csökkentené a gyártó típusainak átlagos szén-dioxid-kibocsátását is, és így hosszabb távon a Jaguar európai piacon maradását segítené.
Ugyanakkor egyelőre hiányzik a megfelelő motor. A Fordtól, amely épp a brit márka eladásán fáradozik, már nemigen kaphatnak segítséget, házon belüli fejlesztésre pedig nincs elegendő pénz, egy új motor elkészítése több évnyi munkába, és eurómilliárdokba kerülne. A megoldást az új tulajdonos - valószínűleg az indiai Tata - hozhat, bár még nem tudni, hogy a Jaguar eladásával kapcsolatos tárgyalások még meddig tartanak.