Hiába vezetik be újra az olasz márkát az Egyesült Államokban 2009-ben, a gyenge, és folyamatosan csökkenő dollárárfolyam miatt aligha hoz nyereséget, míg nem sikerül megszervezni a helyi gyártást.
Az egyik lehetőség egy saját mexikói üzem felépítése volna, ahol nagy tömegben állíthatnának elő Alfa Romeo, és esetleg később Fiat típusokat. De az olaszok állítólag megpróbálkoznak egy egyszerűbb és olcsóbb megoldással, mielőtt nekiállnának saját üzemet építeni: tárgyalásba kezdenek a helyi autógyártókkal. Elvben a detroiti hármak bármelyike szóba jöhet, hiszen a GM, a Ford és a Chrysler is sokkal nagyobb gyártókapacitással rendelkezik, mint amennyit ki tud használni. Jelenleg talán a Ford a legvalószínűbb jelölt, hiszen Európában épp a Fiatra bízták az új Ka gyártását, míg a General Motorsszal néhány éve csúnyán összerúgták a port az olaszok, a Chryslerrel pedig nemigen volt kapcsolatuk korábban.
A Fiat vezetése azonban nem sieti el a döntést. Sergio Marchionne, a vállalat első embere azt mondja, legkorábban 2011-ben indulhat be a helyi gyártás, és addig nem is várnak nyereséget az Alfa Romeótól Észak-Amerikában. Ahogy a vezérigazgató is rámutatott, először ugyanis fel kell futtatni az eladásokat, hogy egyáltalán megérje elkezdeni a gyártósorok telepítését.