A BMW-specialista tuningcég több évtizedes szünet után tér vissza az autóversenyzéshez, méghozzá egy igazán érdekes géppel.
Míg a gyáriak az M3-asból és a Z4-esből építenek versenyautót, addig az Alpina a hatos kupéval próbálja megizzasztani az FIA GT3 bajnokságának többi résztvevőjét a 2009-es szezontól. A választás talán furcsának tűnhet, hiszen a nagydarab, alaphelyzetben is több mint 1,6 tonnás hatos kevésbé tűnhet alkalmasnak egy versenygép alapjául, mint más, kisebb és könnyedebb BMW-k, de az Alpinának a sikeres B6 modellek révén nagy tapasztalata van a termetes kupéval. A B6 GT3 jelzésű versenyautó alapjául az utcai B6 S változat szolgál, amelybe 4,4 literes, 530 lóerős, kompresszoros V8-as motort szerelnek. Az autót természetesen alapos súlycsökkentésnek vetik alá, és ahogy az első prototípusról készült képen is egyértleműen látszik, hatásosnak tűnő aerodinamikai csomagot készítenek hozzá elöl és oldalt mélyre nyúló kötényekkel, hátul pedig hatalmas, az autó tetejének vonaláig nyúló hátsó szárnnyal.
Az Alpina az 1970-es években számos győzelmet aratott túrakocsi-versenyeken, de az 1980-as évek második felében visszavonultak, és azóta kizárólag utcai tuninggal foglalkoznak. A cég most azért tér vissza a pályákra, mert a régi sikerekre már nemigen emlékszik a vásárlóközönség, és úgy érzik, néhány jó versenyeredménnyel felújíthatnák az Alpina név nimbuszát.