A cégalapító, Carroll Shelby 85. születésnapját ünneplik a Le Mans-győztes versenyautó precíz másolataival.
Az autók szinte tökéletesen megegyeznek a 42 éves eredetiekkel. A karosszéria és a vázszerkezet összes elemét a régi tervek szerint gyártják, az egyetlen említésre méltó különbség, hogy az új példányokban galvanizált lemezeket használnak, így ezek az autók jobban ellenállnak a korróziónak. A futómű és a fékrendszer szintén nem teljesen korhű, a rugókat a H&R, az állítható lengéscsillapítókat pedig a Bilstein szállítja. Talán az utcai felhasználás kedvéért az autók hasmagasságát egy picit megemelték az eredeti 10,4-ről 12 centiméterre. A megfelelő lassulásról négydugattyús féknyergek, és 12,75 hüvelyk átmérőjű féktárcsák gondoskodnak.
A motor típusát a nem határozza meg előre a gyártó, a vásárlók kedvük, igényeik és pénztárcájuk szerint választhatnak a Shelby különféle V8-asai közül. A vadiúj GT40-esekből összesen 85 példány készül, háromféle színben: ezüst csíkozású fekete, illetve fehér csíkos vörös vagy kék fényezéssel.