Ha sikert arat a hátsókerék-hajtású szedán, az egy új nemzetközi luxusmárka megalapításához is vezethet, de ha nem, akkor más utat keres a cégvezetés a Hyundai profitjának növelésére.
A kezdetektől egyfajta bizonytalanság lengte körül a Genesist . Dél-Koreában egy új márka egyetlen modellje, másutt csak egy újabb Hyundai, bár hátsókerék-hajtású, és erőteljes hat- és nyolchengeres motorokkal készül. Igazán nem illik a márka arculatába, de önmagában mégsem elég, hogy megszorongassa a nagy európai és japán luxusmárkákat.
A Hyundai alelnöke, Dong-Jin Kim most azt is elárulta, minek köszönhető ez a különös helyzet: a Genesis csupán a medencébe mártott lábujj szerepét tölti be. A koreaiak azt próbálják vele kideríteni, hogy érdemes-e mindent beleadva új márkát alapítaniuk, követve a Toyota, a Nissan és a Honda példáját. Kim szerint a következő három-négy év eredményei alapján döntik el, hogyan tovább. "Egy új márkanév bevezetése önmagában is bő félmilliárd dollárba kerül, és a számításaink szerint durván 13 év után válik csak önfenntartóvá, ahhoz pedig, hogy az összes befektetés megtérüljön, minimum húsz év kell" - magyarázta az alelnök a cégvezetés bizonytalanságának okait.
A Genesis egyelőre csak Dél-Koreában kapható, de rövidesen bevezetik az Egyesült Államokban, Oroszországban, Kínában és a Közel-Keleten is. Európában egyelőre nem lesz kapható, mivel a Lexus gyenge eredményei alapján úgy vélik a Hyundai vezetői, a típus még bemutatása költségeit sem hozná vissza.