A spanyolok az Arosa bukása óta nem készítenek az Ibizánál kisebb autót, de nemrég bejelentették, hogy három év múlva új városi modellt mutatnak be.
A típus természetesen ezúttal is egy Volkswagen alkatrészei köré épül: a farmotoros Up! tanulmány 2010-ben bemutatkozó szériaváltozatának padlólemezét használják fel. A VW-csoportnál ugyanakkor tanultak a múlt hibáiból, ezért a Seat modellje önálló formatervet kap, nem úgy, mint korábban az Arosa, amely a hűtőmaszk kialakításától eltekintve azonos volt a VW Lupóval. A Seat kisautója állítólag alacsonyabb áron, és egyszerűbb felszereltséggel kerül piacra, mint a Volkswagen minije: a pletykák 7000-7500 eurós, azaz átszámítva 1,7-1,8 millió forintos alapárról szólnak. Bár az ilyesfajta becslések korábban számos alkalommal túlzottan optimistának bizonyultak, számíthatunk rá, hogy a spanyol apróság hasonló áron lesz elérhető, mint a Chevrolet Spark vagy a Fiat Panda.
Az új típus várhatóan 2011-ben mutatkozik be, tovább bővítve a Seat kínálatát, amely addig még legalább két típussal gazdagodik, a Bolero néven emlegetett, Audi A4-alapú szedánnal, illetve a Tribu szabadidő-autóval.