A japán gyártó tegnap, a hannoveri CeMAT kiállításon egy targonca-tanulmányt mutatott be.
Ez önmagában nem volna igazán érdekes a számunkra, de ez az egyik első olyan jármű, amelybe már a Nissan és az NEC vegyes vállalatának autóipari felhasználásra szánt Li-ion akkumulátorait építették. A Nissan szerint az új akkumulátorok nem igényelnek gondozást, sem speciális akkucserélő állomásokat, mivel igen gyorsan tölthetők, emellett könnyebbek és jobb hatásfokúak, mint a mai targoncákban még mindig gyakori ólom-akkumulátorok. A Li-ion akkumulátoroknak ezeket a jó tulajdonságait persze eddig is ismertük, a kérdés inkább az, hogy sikerült-e az új cellákból biztonságosan kinyerhető teljesítményt növelni. Az autók hajtására alkalmas lítium-akkumulátorok legnagyobb problémája ugyanis az, hogy egyelőre hajlamosak túl nagy áramfelvétel mellett - amilyen például egy villanyautóban hosszabb intenzív gyorsításnál jelentkezik - veszélyesen felmelegedni, illetve a hőtől tönkremenni.
A targonca persze csak egy fejlesztési állomás, amely főként tesztelési célokat szolgál. A Nissan és az NEC szakemberei azt ígérik, hogy 2010-re elkészülnek az első, személyautókban is használható akkumulátorokkal, 2012-re pedig már szériagyártású modellekben is megjelenhetnek az új energiatárolók.