Az új 1,2 literes négyhengeresről már hallottunk az új Hyundai kisautó bemutatóján is, mostantól pedig az sem titok, hogy az új motor mire lesz képes.
A kis négyhengeres teljesen új konstrukció, a vezérlését lánc hajtja és hengerenként négy szelepes, szemben a korábbi 1,1 literessel, amely hengerenként három szelepes volt. Maximális teljesítménye 77 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 118 Nm. Az erősödés a menetteljesítmény-adatokon is látszik: az autó végsebessége a jelenlegi benzines változat 151 km/h-s csúcsértékéről 164 km/h-ra nőtt, a gyorsulási idő 0-ról 100 km/h-ra pedig 15-ről 12,8 másodpercre csökkent. Ugyanakkor a fogyasztása vegyes ciklusban ugyanúgy 5 liter 100 kilométeren, mint a kisebbik benzinmotoré, és ennek megfelelően az átlagos szén-dioxid-kibocsátása is csupán 119 g/km.
Az új 1,2 literes motor, amely hosszabb távon valószínűleg teljesen felváltja kisebb teljesítményű elődjét, várhatóan szeptembertől kerül be az i10-esbe, később pedig a cégcsoport más modelljeiben, például az i20-asban, a Kia Picanto és Kia Rio típusokban, sőt, talán még az i30-asban és a Cee'dben is felbukkanhat.