A legújabb hírek szerint megváltoztak az Argentínában készülő platós modellel kapcsolatos tervek.
Korábban úgy tűnt, a fejlesztés végső stádiumában levő típust az összes nagy autópiacon árusítani fogják, beleértve Európát és az Egyesült Államokat is. Az üzemanyagárak drasztikus emelkedése miatt azonban kénytelen volt újragondolni elképzelései a cég vezetése. Európába várhatóan egyáltalán nem hozzák el a Robust néven emlegetett típust, és az észak-amerikai forgalmazás is kérdéses: valószínű, hogy csak Dél-Amerikában, Afrikában és Ázsiában lesz elérhető, ahol a pick-upok iránt használati értékük miatt még mindig igen nagy kereslet mutatkozik. Az eredeti tervek szerint két helyszínen gyártották volna a típust: az olcsóbb változatokat az argentín üzemben, a drágább, jobban felszerelt kivitelek pedig Németországban, a VW haszonjármű-gyárában. Most azonban úgy néz ki, ez utóbbi helyszínen be sem indítják a gyártást, az összes igényt Buenos Airesből próbálják majd kielégíteni, ahol valamikor 2009-ben indul majd a Robust gyártása.
A Volkswagennél - a többi nagy autógyártóhoz hasonlóan - inkább a kisebb, takarékosabb modellek fejlesztése került előtérbe az utóbbi egy-másfél évben, és ennek megfelelően alakul át lassanként a kínálat is. Valószínű, hogy a Phaeton és a Touareg utódmodelljeihez hasonló nagyobb Volkswagenek fejlesztése háttérbe szorul, sőt, elképzelhető, hogy ezen típusok egyike-másika el sem készül, viszont a Golfhoz, a Polóhoz és a Lupóhoz hasonló kisebb típusok következő generációinak fejlesztését felgyorsítják, hiszen ezek azok a modellek, amelyek iránt igazán nagy kereslet várható a következő években.