Tisztább Smartok októberre
A Daimler AG. kétszemélyes kisautóiban új trükköket vetnek be a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére. A benzines változatokba stop-start automatika, a dízelmotoros modellbe zárt részecskeszűrő kerül.
A vásárlók szemszögéből az MHD - azaz a Micro Hybrid rendszer - lesz a feltűnőbb újítás. Az elnevezés egy kissé félrevezető, hiszen szó sincs valódi hibrid hajtásláncról, csupán egy automatikus motorleállító és újraindító rendszerről. Ez a megoldás, amelyet már más autógyártók is alkalmaznak néhány kisautóban, főleg zsúfolt városi forgalomban hasznos, mivel az autó álló helyzetében állítja le a motort. Ezzel csökken a fogyasztás - a Daimler szerint átlagosan 8, dugókkal terhelt városi használat mellett viszont akár 20%-kal is - illetve a környezet kipufogógáz- és zajterhelése. Az MHD rendszert a 61 és a 71 lóerős benzinmotoros Smart változatok kapják meg, a dízelhez egyelőre nem jár. Az persze már most is elképesztően takarékos: míg az MHD-vel kiegészített benzinesek legalább 4,3 liter benzint fogyasztanak el szabványos vegyes ciklusban, 100 kilométeren, addig a 45 lovas dízel megelégszik 3,4 liter gázolajjal azonos körülmények között.
Ugyanakkor a dízelváltozat sem marad fejlesztés nélkül: ebbe részecskeszűrő kerül, amely gyakorlatilag tökéletesen korommentessé teszi a kibocsátott kipufogógázt. A műszaki jellegű újítások mellett a Daimler októbertől új színekkel, felnigarnitúrákkal és átdolgozott, több rakodórekeszt tartalmazó műszerfallal igyekszik vonzóbbá tenni a kisautót.