Egy brit újság megunta a kardozást a köridőkkel, és kivitt öt szupersportkocsit a Nürburgring Nordschleife aszfaltjára, hogy kipróbálja, melyikkel lehet a leggyorsabban megtenni a hírhedt 20,8 kilométert.
A Ferrari Enzo, a Koenigsegg CCX, a Maserati MC12-es, a Pagani Zonda F és a Porsche Carrera GT vezetését egy jó nevű ALMS pilótára, Marc Bassengre bízták, aki ismét bizonyította, hogy a nyers teljesítmény versenypályán messze nem a leglényegesebb, sokkal fontosabb a jó tapadás. A legerősebb modell, a Koenigsegg bizonyult a leglassabbnak, 7'33,6" alatt ért körbe, majd a Porsche (7'28,7"), a Ferrari (7'25,2") és a Pagani (7'24,65") következett. A leggyorsabban azonban a második leggyengébb modell, a 630 lóerős Maserati MC12-es teljesítette a pályát, 7'24,29" alatt, ami egyáltalán nem meglepő. Ezt az autót ugyanis versenyzésre fejlesztették az olaszok, és csak a szabályok kedvéért készült belőle utcai kivitel, így - bár közeli rokona a Ferrari Enzónak - az aerodinamikája és a futóműve sokkal közelebb áll a telivér versenyautó-prototípusokéhoz, mint a vetélytársaié.
Ezzel hivatalosan a Maserati MC12-es tartja a módosítatlan utcai autók körrekordját a Nordschleifén, megelőzve az egymással huzakodó Porsche és Nissan 911 GT2-es illetve GT-R modelljeit, a Corvette ZR-1-est, és persze a vele együtt tesztelt félelmetes szupersportkocsikat.