Elsőként a Lancia Deltában vezették be a vadiúj, kétliteres turbódízel motort, de hamarosan a Fiat kompaktjában is találkozhatunk vele: valószínűleg csak átmenetileg, de ez lesz a Bravo csúcsmotorja.
A 165 lóerős és 360 Nm csúcsnyomatékú dízelmotor az adatok szerint igazán dinamikusan mozgatja a Bravót: akár 8,2 másodperc alatt is felgyorsíthatja 100 km/h-ra, és 215 km/h-s végsebességet biztosít számára. Ehhez képest az új dízel feltűnően takarékos is: országúton 4,3, városban 6,9, vegyes ciklusban pedig 5,3 liter gázolajjal is beéri 100 kilométeren, persze kíméletes használat mellett. Természetesen az alacsony fogyasztással visszafogott szén-dioxid-kibocsátás jár - a 138 g/km-es átlagérték egy ekkora autótól igazán nem tűnik túlzásnak - és az új motor az Euro5 normarendszernek is megfelel.
Egyelőre úgy néz ki, a Bravót választó vásárlók számára ez a motor jelenti a lehetőségek csúcsát, annak ellenére, hogy a Fiatnak vannak erőteljesebb motorjai is. Most úgy tűnik, az 1,9 literes, 190 lóerős biturbó dízelmotort és az 1,8 literes, 230 lovas benzines turbómotort egyelőre a Lancia Deltának és a később bemutatkozó Alfa 149-esnek tartják fenn.