Már Európát is elérte a General Motors spórolási hadjárata: két lényeges modell bemutatását is 2010-re halasztják, hogy elcsúsztassák a finomhangolás és a piaci bevezetés költségeit.
Az egyik késlekedő modell az Opel Meriva: ez a típus ugyan eléggé kelendő lehetne, de az Opel számára messze nem létfontosságú, így inkább az Astra felújítására koncentrál a GM Europe, amely sokkal fontosabb lehet az eladások növelése szempontjából. Hasonló megfontolások húzódnak meg a Saab 9-5-ös bemutatójának késleltetése mögött is, ám ez a döntés sokkal komolyabb következményekkel járhat, ha nem is az egész vállalatcsoport, de a svéd prémium-márka számára. Kérdéses ugyanis, hogy az 1997-ben bemutatott 9-5-ös kihúzza-e még egy évig, vagy a késlekedés miatt végleg a mélybe zuhannak a típus eladásai.
Kétségtelen, hogy kényszerből hoztak ilyen döntéseket a GM-nél, annak érdekében, hogy kihúzzák addig, míg meg nem érkezik az amerikai kormány által ígért segítség, és a pénzügyi válság el nem múlik. Így azonban veszélybe kerülhet a cég egyes részlegeinek versenyképessége, ami hosszú távon is károsan befolyásolhatja a GM piaci pozícióit.