Úgy néz ki, a BMW M részlege is beáll a sorba, és felhagy a sokhengeres, nagy fordulatszámú motorok fejlesztésével, és a jövőben inkább kisebb hengerűrtartalmú, feltöltős motorokkal próbálja kielégíteni a teljesítményre éhes vásárlók igényeit.
A gyártótól kiszivárgott információk szerint az első turbós M motor az X5-ös és az X6-os gyári sportváltozatában bukkan fel. Úgy néz ki, ezekbe az új, 4,4 literes turbós V8-as egy erősebb változata kerül majd, amely állítólag hasonló teljesítményű lesz, mint az M5-ös és az M6-os félelmetes V10-ese, azaz legalább 500 lóerő leadására képes, viszont alacsonyabb lehet a fogyasztása és a károsanyag-kibocsátása. Az 507 lóerős tízhengeres, illetve kisebb testvére, az M3-as 420 lovas V8-asa egyelőre a kínálat része marad, de csak addig, amíg a jelenleg gyártott M típusok piacon maradnak, az új M3-asba és M5-ösbe már hat- és nyolchengeres turbómotorok kerülnek. Emellett az is elképzelhető, hogy a következő M modellekbe is stop-start rendszer és energia-visszatápláló motorfékrendszer kerül.
Nem az M divízió az egyetlen gyári tuningrészleg, ahol új irányt szabnak a fejlesztésnek. Az Audi RS modelljeit fejlesztő Quattro Gmbh, illetve a Mercedes AMG részlege is hasonló módon változtat motorfejlesztési gyakorlatán, hiszen az EU várható szén-dioxid-kibocsátási korlátozásához az összes nagy európai gyártó megpróbálja hozzáigazítani a kínálatát.